מגמת המתנה, זה המצב בו נמצאים המשקיעים בבורסה לניירות ערך בתל אביב, מה שעשוי לגרום לשוק המניות להתנהל היום (שני) במגמה מעורבת.



בנק ישראל צפוי לפרסם אחר הצהריים את שיעור הריבית לחודש יולי. רוב המומחים הכלכליים סבורים שהבנק יותיר את הריבית ללא שינוי - על 0.1%, אך לאור התחזקות השקל בשבועות האחרונים הבנק המרכזי עשוי להפתיע. כל שינוי ברמת הריבית ישפיע על שוקי ניירות הערך ולפיכך יש דריכות לקראת פרסום הריבית.



סיבה נוספת למגמת ההמתנה היא המפגש הצפוי היום בין ראשי גוש היורו לממשלת יוון במטרה להגיע לפשרה לגבי חובה של יוון, המסתכם בכ-320 מיליארד יורו, בהם 1.6 מיליארד שתונה חייבת לשלם עד סוף החודש.  



ההערכה היא שבסופו של דבר יימצא פתרון, שכן למרות שהגרמנים מתנגדים לפשרה, יתכן שהחברות האחרות בגוש ירצו לעשות שרירים. אחת האפשרויות היא לוותר ליוונים בנושא הפנסיות, משום שכמחצית ממקבלי הפנסיה נמצאים מתחת לקו העוני, ומנגד לעמוד על כך שיוון תעלה את המסים.



לא מן הנמנע שבפתיחת המסחר ייווצר מומנטום להמשיך את מגמת עליות השערים, שכן יש כמה מניות שעליית שערם הגיונית, כמו הפניקס, בעקבות רכישתה בפרמיה של 30%, וטאואר, אחרי שקיבלה המלצה חמה מאוד לגבי מצב המניה.