אחרי מו"מ שארך שנתיים וחצי,הושג אמש הסכם קיבוצי באל על: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל החברה דוד מימון, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי ויו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, חתמו אמש על הסכם קיבוצי חדש לעובדי אל על. ההסכם שתוקפו עד ליום 31.08.2018.



במסגרת ההסכם החדש, עובדי אל על יהיו זכאים לתוספת שכר של 3% ויקבלו תוספת רטרואקטיבית בגובה 2% החל מה-1.1.2015 ועד לחודש הנוכחי.



במקביל לתוספות השכר, העובדים יקבלו גם מענק חתימה חד פעמי בסך כולל של 3 מיליון דולר. סכום זה יחולק בין כל עובדי החברה על פי מנגנון חלוקה שייקבע על ידי נציגות העובדים וההסתדרות.



עוד נקבע בהסכם, כי העובדים ייהנו מהלחת החברה, במידה ותהיה כזו: בכל אחת משנות ההסכם שבהן הרווח הנקי של אל על לאחר ניכוי המס, יהיה גבוה מ-10 מיליון דולר, החברה תשלם לכלל עובדיה תוספת שכר בשיעור 0.5%. בשנים רווחיות במיוחד, בהן הרווח הנקי של החברה יהיה מעל 30 מיליון דולר, העובדים יקבלו תוספת שכר בגובה 1%. מנגנוני תוספות השכר המותנות ימשיכו ויחולו על הצדדים גם לאחר מועד תפוגת ההסכם הנוכחי.



על פי ההסכם, 50 עובדים קבועים יפרשו מרצון במסלול פנסיה מוקדמת. מדובר בעובדים שאינם טייסים והוותק שלהם בחברה הוא לפחות 20 שנות עבודה. בנוסף לפנסיית הגישור ותנאי פרישה מיטיבים, העובדים הפורשים יהיו זכאים לפיצויים מלאים בשיעור 100% מהמשכורת הקובעת. בהקשר זה, הוסדר בין הצדדים כי לפחות מחצית מתקני העובדים הפורשים, לרבות דרגות התקן, לא ייגרעו ממצבת התקנים והדרגות במשך כל תקופת ההסכם.



ההסכם לא כולל סוגיות שבמחלוקת עם הטייסים והדיילות, עליהן ימשיכו הצדדים לנהל משא ומתן בהמשך.