מאז יום שני כשבנק ישראל הודיע שהריבית נשארת ללא שינוי, הדולר ירד לעומת השקל בכ-2% לעומת האירו שירד בכ-3%.



הבוקר (חמישי) מנסה בנק ישראל לשים לזה סוף וכבר בשעות הבוקר של המסחר הבין בנקאי' הוא התערב לאחר שהדולר המשיך לרדת וחצה כלפי מטה את שער ה-3.7 שקלים.



קודם להתערבות בנק ישראל, מחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו כי הדולר-שקל ממשיך לצנוח מטה ונועל יום שלישי ברציפות של ירידה חדה. הצמד שבר מתחת לרמת המפתח של 3.75 וצנח עד ל-3.74. אין ספק שהשבירה הקריטית מתחת ל-3.80 בתחילת השבוע נתנה את האות לגל של מכירות ויצרה מומנטום ספקולטיבי חזק.



רמת המפתח הבאה היא 3.73. מדובר ברמה בעלת חשיבות טכנית, זוהי רמת 50% של העלייה הגדולה מיולי 2014-מרץ 2015 וישנה סבירות גבוהה שנראה התייצבות וביקוש מחדש סביב רמה זו, בטח לאור העובדה כי בעולם הדולר דווקא שומר על יציבות.



ניתן לראות שבחודשים האחרונים הדולר-שקל נע בטווחים של 10 אגורות בין רמות עגולות ועל כן ייתכן שגם כעת נתחיל ונראה התכנסות בתוך הטווח של 3.70-3.80.



בעולם הדולר ממשיך לשמור על כוחו וזאת על רקע ציפיות הריבית הגבוהות, לאחר שאמש נתוני התמ"ג לרבעון הראשון תוקנו כלפי מעלה. אבל כמובן, מה שעשוי לטרוף את הקלפים היא הסאגה היוונית. ההשפעה של ההתפתחויות על האירו תשליך גם על הדולר, מאחר ששני המטבעות נעים בקורלציה הפוכה.