היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נתן או ירוק לממשלה להמשיך באישור מתווה הגז, למרות פנייתו של מבקר המדינה יוסף שפירא. ל"מעריב" נודע כי מיד לאחר פנייתו של המבקר פנה שר האנרגיה יובל שטייניץ אל וינשטיין וביקש את חוות דעתו.



כזכור, המבקר טען כי הוא נמצא בעיצומו של הכנת דוח ביקורת על הטיפול בסוגיית הגז ולכן מן הראוי שמתווה הממשלה יאושר רק לאחר סיום העבודה של הדוח. בסביבתו של שפירא העריכו כי הדוח יושלם בתוך תקופה קצרה, אבל במשרד האנרגיה סבורים שהכנתו תיארך זמן ארוך בהרבה, שכן תגובות המבוקרים לטיוטת הדוח עדיין לא הועברו.
 
היועץ המשפטי לממשלה סבור שאין סיבה לעיכוב התהליכים לאישור מתווה הגז וכי הוא אינו עומד בסתירה לפניית המבקר. על פי ההערכות, השימוע שיערך בעקבות פרסומו הרשמי של המתווה בשבוע שעבר, יימשך כשבועיים. לאחר מכן תכונס ישיבת הממשלה, שתאשר את המתווה כולו. אלא שבכנסת לא מתכוונים לעשות חיים קלים לממשלה: ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר במתווה ותבקש לזמן את ראשי משק האנרגיה ואת נציגי חברות הגז, ובראשם יצחק תשובה, שאינו מתכוון להגיע.
 

יו"ר הוועדה איתן כבל סבור שהכנסת צריכה לאשר את המתווה כולו ולא רק את השימוש בסעיף 52 (העוקף את חוק ההגבלים העסקיים). חוגים במשק האנרגיה לא שללו את האפשרות שבסופו של דבר תושג הגמשה מסוימת בנוסחת מחיר הבסיס של הגז, שנכון להיום עומד על 5.45 דולר ליחידת אנרגיה. הכוונה היא להפחית את המחיר בחצי דולר ל-4.95 דולר. במחיר זה תומכת גם אורית פרקש הכהן, מנהלת רשות החשמל.
 
כפי שנחשף ב"מעריב סופהשבוע", פרקש ניסתה לשכנע חברי כנסת להתנגד למתווה ולדרוש את הפחתת המחיר. היא סבורה כי מחיר נמוך יותר יאפשר להמשיך ולהפחית את תעריפי החשמל שעליהם היא אמונה.