בממשלת ישראל אין רגע משעמם. עוד לא הסתיימה המחלוקת הקשה על מתווה הגז, ובאופק כבר נמצא מוקש חדש - תקציב המדינה. שני אלו השפיעו לרעה על מצב הרוח של המשקיעים בבורסה לניירות ערך בתל אביב.



בנוסף, גם למה שקורה ביוון הייתה השפעה, אם כי קשה לדעת באיזו מידה משום שרוב המשקיעים בארץ ומחוצה לה סבורים שלמה שקורה ביוון לא תהיה השפעה לטווח הבינוני והארוך - לא על כלכלות העולם ולא על שוקי ההון בעולם. למרות זאת, יוון מקרינה אנרגיות שליליות ובשלב זה משפיעה לרעה על שוקי ההון בעולם וכנראה שגם בארץ.



מה שהשפיע הכי הרבה על השוק היתה התסבוכת של מתווה הגז, כעולה חשש שלנוכח ההתנגדות הציבורית, לא ראש הממשלה ולא שר האנרגיה יצליחו להעביר את המתווה והדבר בא לידי ביטוי במניות של חברות הגז, אבנר ירד ב-2.5%, רציו ב-2.93% ודלק קידוחים ב-2.09%.



גם המחלוקת המתפתחת סביב דיוני התקציב לא היטיבה עם הבורסה והדבר בא לידי ביטוי בירידה במניות הבנקים. המחלוקת בתקציב מתבטאת במחלוקת בין שר האוצר משה כחלון, שנתמך על יד פקידיו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו שרוצה תקציב תלת שנתי לשנים 2017-2015.



התעקשותו של ראש הממשלה מובנת: תקציב תלת שנתי ייתן לו שקט פוליטי עד לשנת 2018. המחלוקת הזו פוגעת במניות הבנקים: פועלים ירד ב-1.65%, לאומי ב-1.56% ודיסקונט ב-0.55%.



בסיום המסחר ירדו המדדים המובילים: המעוף ב-0.64% ל-1,653.21 נקודות, ות"א 100 ירד ב-0.47% ל-1,424.66 נקודות. המחזור היומי היה נמוך ממה שמקובל בדרך כלל בימי שישי.