מנהל רשות המסים, משה אשר, שהשתתף בכנס לשכת רואי החשבון באילת, אמר כי ימליץ למשרד האוצר להגדיל את סכום מענק העבודה (מס הכנסה שלילי) כדי לתמרץ יציאה לעבודה. נכון להיום המענק המרבי עומד על 8,640 שקלים לשנה עבור הכנסה חודשית של 4,790.
״כ־65% מהנישומים מנצלים כיום את מענק ההכנסה״, אמר אשר, ״אנו עושים הסברה ופרסום בנושא, אבל אם הסכום היה גדל, סביר ששיעור הניצול היה גבוה יותר. מדובר בהוצאה תקציבית נוספת ואני מקווה שהיא תאושר״, אומר אשר.
בתוך כך, במסגרת המבצע להעמקת גביית החובות חשפה הרשות הון לא מדווח של ישראלים המנהלים חשבונות בחו״ל בהיקף 10.5 מיליארד שקלים. על פי הנתונים עד כה, 2,100 ישראלים ביקשו לגלות מרצון את פעילותם בחו״ל, חלקם הארי במסלול האנונימי.

לדברי אשר, הוא שוקל בחיוב את הארכת תוקף המבצע, שאמור להסתיים בספטמבר, וייתכן כי המבצע יימשך עד סוף השנה. ״אני פועל בעניין בתיאום עם משרד המשפטים. מדיווחים שאני מקבל מהשטח באמצעות רואי חשבון ועורכי דין אני מבין שיש היענות גדולה בנושא״, ציין.
לדבריו, ״בקרוב תיחשף רשימה נוספת של ישראלים שפעלו שלא כדין באמצעות בנק זר, והחקירה בנושא בעיצומה״.
יעד הגבייה של רשות המסים לשנת 2015, כפי שנחשף בשבוע שעבר, עומד על 265 מיליארד שקל. מדובר ביעד גבייה הגבוה ב־3.5 מיליארד שקל מהאומדן הראשוני, מה שיאפשר להוריד את הגירעון התקציבי. יעד הגבייה לשנת 2016 עומד על 276 מיליארד שקל. ״מדובר במשימה לא פשוטה, אבל אני מניח שנעמוד ביעדים, בהנחה שלא יהיו משברים יוצאי דופן. לא נמליץ על הטלת מסים חדשים״.
״במסגרת חוק ההסדרים נביא כמה תיקוני חקיקה שיסייעו בסגירת פרצות מס כמו בניהול נאמנויות ויגדילו את ההכנסות. נעמיק את שיתוף הפעולה עם מדינות זרות ועם ארגון oecd, במיוחד בתחום fatca (דיווח על פעילות חשבונות בבנקים ישראל של לקוחות זרים)״. בבנקים ישראל של לקוחות זרים)״.
רשות המסים השלימה באחרונה את תקנות גביית המס מבעלי קידוח הגז במסגרת מתווה הגז שגובש. משטר המס יהיה בתוקף לאורך השנים הקרובות.