שוקי המטבע בעולם נפתחים היום (שני) כשברקע סיכוי לפתרון משבר החובות היווני. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי הדולר-שקל ממשיך לדשדש בתוך טווח צר. "ברמה הטכנית, הצמד לא ביצע שום תנועה בעלת משמעות בשבוע שעבר והוא ממשיך להיות כלוא בין 3.75-3.80. רק פריצה מתוך הגבולות הללו עשויה להקנות לצמד מומנטום כיווני כלשהו".



גם בעולם הדולר ממשיך לדשדש. ביום שישי הצהירה יושבת ראש הפד ילן כי הבנק צפוי להעלות את הריבית כבר השנה. לא היה בכך שינוי לעומת התבטאויות קודמות, אבל בכל זאת ראינו בתקופה האחרונה ירידה בציפיות הריבית לגבי הדולר ועל כן ההתבטאות הזו סיפקה מעט תמיכה לשטר הירוק,



ואולם, הדולר מהווה כעת שחקן משני, כאשר כל תשומת הלב ממוקדת במשבר היווני ובטלטלה בשוק המניות הסיני. למרות דרמת משאל העם ביוון, השבוע נפתח בנימה אופטימית, וזאת לאחר שיוון הגישה הצעה להסדר חוב חדש, שלפחות ברמה ההצהרתית התקבלה בחיוב מצד חלק מקובעי ההחלטות בגוש היורו.



אם השבוע אכן יחליטו בגוש היורו לאמץ את ההצעה, או לפחות קבל אותה כבסיס טוב למו"מ, הדבר צפוי להזניק את היורו מעלה. יוון מגלמת בהצעה שהגישה איזון טוב יותר, לשיטתה, בין רפורמות שנועדו לצמצם את ההוצאה הציבורית לבין צעדים שיאפשרו לכלכלה של יוון גם להשתקם ולצמוח ולא רק לכרוע תחת נטל החזרת החובות.



אין ספק שצעדי הצנע החמורים שהושתו על הכלכלה היוונית עד כה דרדרו את הכלכלה למיתון עמוק שרק העצים את התלות של יוון בסיוע חיצוני. "היורו-שקל מגלה סימני התאוששות והוא בוחן כעת את הרף של 4.2. עלייה מעל רמה זו עשויה לתת את האות לתיקון משמעותי כלפי מעלה. אבל זה כאמור תלוי בהתפתחויות במישור הפוליטי".