הדולר מתחזק בשוקי העולם, ובבנק ישראל וגם בהתאחדות התעשיינים מקווים שהדולר החזק גם יבוא לידי ביטוי ביחס לשקל
שוק המטבע של ישראל פותח את השבוע היום (שני), כששערו של המטבע האמריקאי מתחזק בעולם. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שבועות של דשדוש, הדולר-שקל פורץ את הרף המשמעותי של 3.80 ונסחר ביממה האחרונה בטווח של 3.80-3.82. זוהי פריצה טכנית משמעותית שעשויה לתת את האות לתיקון משמעותי יותר כלפי מעלה, לעבר 3.85 ומעלה" והוסיפו כי "הפריצה התרחשה על רקע הזינוק של הדולר בעולם. מדד הדולר רשם בשבוע שעבר את השבוע החזק ביותר שלו מזה כחודשיים, וזאת על רקע הציפייה להעלאת ריבית מצד הפד ולירידה האיטית אך העקבית של היורו מול הדולר".
 
לאחר שהאפשרות שיוון תפרוש מהגוש ירדה - בשווקים שבו לעסוק בדולר, ובציפיות הריבית. בעדותה בפני הסנאט בשבוע שעבר הבהירה ילן בפעם המי יודע כמה כי הבנק מתכוון להעלות את הריבית עוד השנה, ואם בשווקים היתה בחודשים האחרונים מעט סקפטיות לאור המגמה הכלכלית המעורבת, הרי שכעת כולם משוכנעים בהעלאת ריבית כבר בספטמבר, וזאת גם הודות לנתוני המקרו הטובים שפורסמו בשבוע האחרון, בגזרת האינפלציה, הדיור והצריכה".

"אם הנתונים הכלכליים בתקופה הקרובה יהיו משביעי רצון, בעיקר בשוק התעסוקה, הסוחרים בשוק עשויים להתחיל להיערך לקראת תחילתו של סבב העלאות ריבית שיסגור/יגדיל את פער התשואה בין הדולר לבין מטבעות אחרים. כל זה חייב להתכוון לצפי של התחזקות בדולר, וזה אולי מה שמריחים הסוחרים המקומיים מול השקל הישראלי", אמרו במחלקת המחקר.