לאחר ימים ארוכים וחשש גדול מהשבתת המשק במהלך השבוע, הודיעו היום משרד האוצר וההסתדרות הכללית על הבנות, אשר ימנעו את הבלאגן שהיה צפוי להיות במדינה מיום רביעי הקרוב. הצדדים התווכחו מאז נובמבר 2014 על תופעות ההעסקה הקבלניות במשק. 



על פי ההסכם המתהווה, ייקלטו כמה אלפי עובדים במקצועות הפרא-רפואיים (עוזרי רופאים - אחיות, מנקים וכו') ועובדי כתף אל כתף. בתמורה לגמישות מסוימת של ההסתדרות בנוגע לעובדים בשירות הציבורי. שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יקיימו בשעה 14:30 מסיבת עיתונאים בלשכת שר האוצר בירושלים. 


כזכור, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מאס בסחבת מול האוצר והודיע לפני שבועיים כי השביתה תצא אל הפועל בעקבות הסחבת. המשא ומתן, אשר היה רצוף בעליות וירידות, התקיים בצורה אינטנסיבית מאז ההכרזה ובסופו של דבר הגיעו הצדדים להבנות. 

במגזר הציבורי מועסקים כיום כ-200 אלף עובדים באמצעות חברות קבלן. ההסתדרות רצתה התחייבות מפורשת של משרד האוצר לקבל עוד עובדי קבלן ולהעסיקם בצורה ישירה, על מנת שלא ייאלצו לחשוש לגבי עתידם בכל קיץ. לצורך דוגמא, ישנם מורים פוטרו בכל קיץ והועסקו מחדש. ההסכם החדש מדבר גם על עובדים בתחומים כמו עבודה סוציאלית. כמו כן, דרשו בהסתדרות לעשות הסכם עבודה קיבוצי חדש לעובדי המדינה.

לאחר מכן, אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג בישיבת סיעת המחנה הציוני כי "עשרות אלפים ישופרו בתנאי העסקתם  וחבל שהיה צריך לחכות לאיומי שביתה ומכאן שלוחה ברכתנו להסתדרות וליושב בראשה".