מבקר המדינה יוסף שפירא ממליץ להטיל פיקוח על מחירי הגז. בדוח שפורסם היום (ב') על התנהלות משק הגז ב-2015-2014 כתב: "למרות קיומו של המונופול הוועד לפיקוח על המחירים המשותפת למשרדי האוצר והאנרגיה לא קבעה שיטה או פרמטרים, ולכן לא נקבע איזה פיקוח יוטל. הממשלה חייבת לוודא שבמצב מונופול מחיר הגז יהיה תחרותי... עליה לבחון אפשרות פיקוח על המחירים".

המבקר מפרסם את הדוח בתקווה שניתן יהיה להשתמש בו בשימוע על מתווה הגז המתנהל בימים אלה. השימוע בכתב אמור להסתיים מחרתיים, ובע"פ עד הסופ"ש. לא ברור אם בעקבות הדו"ח יוכנסו שינויים במתווה הגז ובראשם אפשרות לפיקוח על המחיר. מבקר המדינה לא מבקר במישרין את ראש הממשלה בנימין נתניהו שבתקופת כהונתו נמצא הגז וגובש המתווה שנועד לאפשר תחילת הקידוחים.

"ראוי שמשרד האנרגיה יפעל כדי להשלים את הסדרת משק הגז הטבעי", ממליץ שפירא, "על משרד האנרגיה להכין תכנית פעולה, בטרם יאפשר מתן רישיונות לחיפושים חדשים בים, ובכלל זה סיום חקיקתן של תקנות שיעודדו כניסת מפעילים חדשים בעלי ניסיון למשק הגז הטבעי". מבקר המדינה ממליץ שמשרד האנרגיה ימשיך לפעול לפיתוח שדות קטנים ובינוניים להפקת גז מהם ולחיבורם למערכת ההולכה, כדי להוביל מהם את הגז, להגדיל את היתרות האנרגטיות ואת התחרות. 
היעדר מדיניות, חוסר עשייה, רגולציה חלקית

שפירא מבקר בחריפות את הממשלה: "נהגה בצורה לקויה ובלתי מגובשת ותרמה להיווצרות מונופול". לדבריו, העדר מדיניות, חוסר עשייה ורגולציה חלקית הביאו לעיכוב בפיתוח שדות הגז.
"על הממשלה להתנהל 'כתזמורת הרמונית'... משרד האנרגיה לא פעל בקצב התואם את ההתפתחויות", אומר שפירא ומזהיר לגבי מצב הביטחון האנרגטי: "כיום יש ספק גז הפועל כמונופול והגז זורם מקידוח תמר בלבד באמצעות צינור גז אחד. אין מאגר חלופי לאחסון הגז הטבעי וכי בשנים הקרובות לא יהיה לישראל גיבוי לאספקת גז טבעי. צריך לפתח שדות גז נוספים", קובע המבקר.
שפירא מבקר את אישור המדינה לייצא גז מתמר לפני שניתן היה להפיק גז משדות אחרים. לדבריו, "שום רגולטור לא יכול להתמודד עם האתגרים לבד, ושיתוף הפעולה בין הרגולטורים הכרחי". יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל מסר כי הדו"ח מטפל בשלל סוגיות חשובות לפיתוח משק הגז. "זה כישלון שיטתי בעל השלכות משמעותיות על כל היבטי פיתוח משק הגז. הנחתי הבוקר על שולחן הכנסת הצעה בדבר הקמת ועדה חקירה פרלמנטרית שתחקור את התנהלותה הכושלת של הממשלה".
"אפעל כדי לגייס את הרוב הדרוש להקמת ועדת חקירה שלא רק שתחשוף כשלים ותצביע על אחראים, אלא תביא לאתחול המתווה העקום שהממשלה מנסה לאשר". מור גלבוע, מנכ"ל "מגמה ירוקה": "המבקר קובע שכל עוד קיים מונופול חייבים פיקוח על מחיר הגז שישפיע על עלות החשמל, ויוקר המחייה. כמונו, גם המבקר מתקשה להתייחס לתוכן המתווה ומציג אותו כלא רלוונטי".