בנק ישראל צפוי לפרסם בשבוע הבא את החלטת הריבית לחודש אוגוסט. על פי ההערכות, הריבית לא תעלה וככל הנראה תישאר ללא שינוי, 0.1% לשנה. לדברי מילן רטפן, מנהלת קשרי שיווק ומכירות בחטיבת ההשקעות של מגדל, "ריבית היא כלי של בנק ישראל לנהל את המדיניות המוניטרית שלו". 
לדבריה "המטרה היא לשלוט ביעדי הצמיחה ויעדי האינפלציה במדינה. היום אנחנו נמצאים בנקודה ההיסטורית של תחתית הריבית, והסיבה היא פחות מקומית אלא יותר גלובלית שכן ישראל לא יכולה להיות מנותקת מהעולם בנושא הזה. רוב העולם המפותח נמצא ברמות הריבית האפסיות ובחלק מהמדינות כמו  שוויץ ושוודיה, הריבית של הבנק המרכזי היא שלילית.  הריבית הנמוכה הנוכחית מיועדת פחות כדי לעודד צמיחה ויותר כדי למנוע את תיסוף השקל כי ריבית נמוכה לא תעודד השקעה במטבע של ישראל. הקונצנזוס בשווקים מדבר על כך שכנראה בתקופה הקרובה לא נראה העלאת ריבית בישראל. הדעות מתחלקות בין אלה שחושבים שהריבית עלולה עוד לרדת לבין אלו שחושבים שהריבית בישראל הגיעה לנקודת התחתית".
ריבית אפס לא תמיד מיטיבה עם הכלכלה. מהן ההשפעות של הריבית הכמעט אפסית בתקופה זו על הכלכלה?

"לריבית קרובה לאפס מספר השפעות על הכלכלה, מצד אחת היא תומכת צמיחה על ידי הורדת עלויות המימון של הסקטור העסקי ומגדילה את הרכיב של הצריכה של הציבור, שאמור לתרום ישירות לצמיחה ולאינפלציה במשק. כנגד שערי הריבית הנוכחיים נוצרות בועות שונות כי המשקיעים מחפשים אלטרנטיבות לריבית האפסית. העלייה בביקוש לדירות היא אחד המאפיינים לכך. הביקוש לדירות גם מושפע מכך שבגלל הריבית הכמעט אפסית, הריבית על המשכנתאות זולה מאוד והכדאיות לקחת משכנתאות כדי לרכוש נכס נדלני להשקעה עולה".  
לריבית אפסית יש השפעה רעה על הצבירה הפנסיונית?
"כן, הכספים שנצברים בקרנות הפנסיה אמורים לצבור ריבית וזה לא קורה בתקופות של ריבית השואפת לאפס. מנהלי הקרנות משתדלים להשקיע חלק מהכספים בשוק החופשי אך כשהריבית היא אפס וחישוב ארוך הטווח של קרנות הפנסיה מבוסס על ריבית שנתית של 4%, ברור שנוצרים פערים . מאחר ועל פי החוק קרנות הפנסיה אמורות להיות באיזון אקטוארי תמידי, ברור שבמציאות של ריבית אפסית התשלום החודשי שישולם ליוצאים לפנסיה עשוי להיות קטן מהצפוי. זאת הסיבה שקיים לחץ על משרד האוצר כדי שזה יקטין את הריבית שעליה מבוססים התחשיבים של קרנות הפנסיה לשיעור ריאלי יותר".