אם התעניינתם לאחרונה בעולם המסחר ובשוק ההון, בוודאי יצא לכם לשמוע על אופציות בינאריות. בשנים האחרונות אנשים רבים משקיעים באופציות בינאריות, לרבות סוחרים מתחילים. אז מהן אופציות בינאריות, כיצד בוחרים איזו אופציה לרכוש, ומהן היתרונות של השקעה באופציות בינאריות? 
 
ראשית, במונחי עולם המסחר, "אופציה" היא חוזה בין מוכר האופציה לרוכש האופציה. מוכר האופציה נותן לרוכש האופציה זכות למכור או לקנות נכס (נכס הבסיס) תמורת מחיר קבוע מראש ועד מועד ידוע מראש (מועד פקיעת האופציה).

האופציה לקנות את הנכס נקראת אופציית רכש (call option) והאופציה למכור את הנכס נקראת אופציית מכר (put option): אם המשקיע חושב שמחיר הנכס ייסגר מעל למחירו הנוכחי, הוא בוחר אפשרות של אופציית רכש; ואם הוא חושב שמחיר הנכס ייסגר מתחת  מתחת למחיר הנוכחי, הוא בוחר באפשרות של אופציית מכר. סוגי נכס הבסיס בהם ניתן לסחור הם מניות (אפילו מניית דיסני), מדדים, מטבע חוץ, וכן סחורות מסוימות כגון זהב, נפט ותוצרת חקלאית. 
אופציה בינארית נחשבת לאופציה אקזוטית – כלומר, אופציה שלה מאפיינים שונים מאלו של אופציות רגילות. לאופציה בינארית שתי תוצאות אפשריות (ומכאן נובע שמה): רווח או הפסד. הרווח הוא לפי תשואה קבועה מראש, וההפסד משמעותו היא שסכום ההשקעה יורד לטמיון.


סוגי אופציות בינאריות
יש כמה סוגים של מסחר באופציות בינאריות. לפניכם מובא הסבר על כל אחת, שיוכל לסייע לכם להחליט באיזה סוג להתמקד בהשקעות שלכם.

הכל או כלום (cash or nothing) - באופציית "הכל או כלום"  נכס הבסיס הוא במחיר כלשהו וברגע זה ניתן לרכוש אותו כאופציית מכר (put) או כאופציית רכש (call). באופציית רכש, אם המחיר הוא גבוה יותר ממחיר הנכס ברגע הכניסה, זוכים ברווח, ואם לא, מפסידים; באופציית מכר, אם המחיר יירד בהשוואה למחיר ברגע הכניסה, המשקיע ירוויח, ואם הוא יעלה עליו, המשקיע יפסיד.

נגיעה (one-touch) – באופציית נגיעה, נקבע מחיר מסוים לנכס, והאופציה פוקעת כאשר הנכס מגיע למחיר זה. באופציה כזו, המשקיע מעריך האם מחיר האופציה יגיע למחיר שנקבע לאורך תקופת האופציה. אם הוא מגיע למחיר זה (נגיעה) המשקיע מרוויח, ואם הנכס לא מגיע למחיר זה (אין נגיעה), הוא מפסיד. בנוסף, יש סוג הופכי שנקרא אי נגיעה (no-touch). הסוג זה, המשקיע ירוויח אם הנכס לא ייגע במחיר, ויפסיד אם הנכס ייגע במחיר, עד לפקיעת האופציה.

נגיעה כפולה - אופציית נגיעה כפולה דומה לאופציית נגיעה, רק שבמקום מחיר אחד לנכס, נקבעים שני מחירים ונדרש שהנכס ייגע בשתי רמות מחיר אלה במהלך תקופת האופציה כדי שהמשקיע ירוויח. גם כאן, יש סוג הופכי הנקרא  "אי הנגיעה הכפולה", בו נדרש שהנכס לא ייגע באף אחד משני המחירים עד פקיעת האופציה כדי שהמשקיע ירוויח.

היתרונות במסחר באופציות בינאריות
לאחרונה מסחר באופציות בינאריות הפך לפופולרי מאד בקרב משקיעים, ויש לכך סיבות טובות. אופציות בינאריות צופנות בחובן לא מעט יתרונות: ראשית, בשונה ממסחר רגיל, במסחר באופציות בינאריות אי אפשר להפסיד יותר מאשר את סכום ההשקעה הראשונית. כמו כן, התשואה או הסיכון תמיד ידועים מראש; ולכן, מסחר באופציות בינאריות נחשב לבטוח יחסית.

הרווח במסחר באופציות בינאריות נע בין 60-80% וניתן לקבלו תוך זמן קצר (אפילו תוך שעה) – מה שמהווה יתרון עבור מי שאינו אוהב לדחות סיפוקים. בנוסף, ניתן לסחור בסכומים נמוכים – אפילו כמה עשרות שקלים, ולכן אופציות בינאריות הן דרך טובה להתחיל ללמוד את עולם המסחר למשקיעים מתחילים, מבלי צורך בהשקעת סכום התחלתי גבוה.