ראשי ועד העובדים של כי"ל, ארמונד לנקרי, אבנר בן סניור, משה חדד ובן שושן פנו היום (רביעי) בכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בבקשה להשהות את מסקנות ועדת ששינסקי 2 שלטענתם יפגעו בנגב.



במכתב הם כותבים בין השאר: "אדוני ראש הממשלה, אנו פונים אליך באמונה שלמה שטובת הנגב לנגד עיניך. אין לנו ספק בכך ואנו תקווה שגם שרי ממשלתך מחויבים באמת לנגב והצהרותיהם לא ניתנות רק לשם יחסי ציבור וגיוס קולות. אנחנו קוראים לכם להשהות את ההחלטה על ששינסקי 2 עד להבטחת מימושה של תכנית ההשקעות של כי"ל לנגב המזרחי בגובה של כשישה מיליארד שקלים, כי בנפשנו היא וכי אין לכם אלטרנטיבה אחרת להציע לנו מלבד אבטלה עוני וייאוש".



ראשי הוועדים כותבים עוד שלמרות שהפעם נלחמו נגד כי"ל כד להטיב את תנאי עבודתם , "כיל היא המעסיק הגדול ביותר בנגב והיא מייצרת גם מעגלי תעסוקה רחבים של עסקים קטנים ובינוניים, שותפים וקבלי משנה המעניקים למוקד היצירה הענק של הפעילות התעשייתית של כי"ל שירותים ומוצרים במגוון תחומים. כי"ל היא הלב הפועם של הנגב, עמוד השדרה והעוגן הכלכלי ובלעדיה הנגב יהפוך לאזור מוכה אבטלה, תסכול ועוני. צריך להגדיל את כי"ל ולא לצמצם ולדכא אותה".