חברת התעופה הוותיקה "מונרך" הכריזה היום (שלישי) על פתיחת שני קווי תעופה משדה התעופה לוטון בלונדון לישראל. מונרך תפעיל טיסות לנתב"ג 3 פעמים בשבוע ולשדה התעופה עובדה ליד אילת פעם בשבוע, החל מדצמבר הקרוב. הטיסות מוצעות למכירה כבר מהיום. 


מונרך היא חברת תעופה LOW COST בריטית ומחיר הטיסה לכיוון אחד 49 לירות שטרלינג. משרד התיירות יסבסד את הטיסות לאלו שמגיעים לאילת ולאילת בלבד בסכום של 45 לירות שטרלינג לנוסע בעונת החורף 2015-6.

החברה הפעילה טיסות לישראל לפני כעשור, אך הטיסות הופסקו. לאחרונה ליווה משרד התיירות את מונרך בבחינת פתיחת הקווים לישראל כמו כן יסייע משרד התיירות בשיווק הקו לישראל. הטיסות לנתב"ג יפעלו בימים ראשון, שני וחמישי והטיסה לעובדה תפעל ביום חמישי. הסיוע של משרד התיירות לחברה היא חלק מי האמצעים שנוקט משרד התיירות כדי לעודד את החתירות לארץ.

בעקבות הודעת החברה, אמר שר התיירות יריב לוין: "אני שמח על הכרזת חברת התעופה מונרך לפתוח קו טיסה לישראל בדצמבר הקרוב. זו הבעת אמון בישראל על ידי אחת מחברות התעופה הגדולות, שתפתח בפני תיירים אפשרויות טיסה נוחות יותר לארץ.  חתימת הסכם 'שמיים פתוחים' ב-2013 סללה את הדרך לשיתוף פעולה כזה עם מונרך".