בחודש יולי התיירות התחילה להתאושש לראשונה מאז מבצע צוק איתן. מספר התיירים הנכנסים הסתכם ב-245 אלף, עליה של 26% לעומת יולי של שנת 2014.
האם התגברנו על המשבר, והאם יש לצפות להמשך העלייה בתיירות הנכנסת? ג'ימי זהר, יו"ר אגוד בתי המלון באזור תל אביב ומנכ"ל מלון קרלטון מקווה שכן.
"אני מוכן להסתכן ולומר שאני מקווה מאוד שההשפעות הרעות של צוק איתן מאחורינו. משרד התיירות מעמיק את פעולות השיווק והדבר כנראה מתחיל לבוא לידי ביטוי במספרים. עם זאת, המספרים עדיין לא מראים על התאוששות. העלייה לעומת יולי 2014 מובנת כי אז היה החודש של צוק איתן, אך השוואה לעומת 2013 מצביעה דווקא על ירידה מסוימת. הנתונים של יולי משקפים את העלייה בתיירים שבאים לחופשות קיץ, וזה עשוי להימשך גם באוגוסט. ספטמבר זה חודש החגים היהודים ויהיה מעניין לראות מה יקרה אז".


התיירים לא מגיעים למלונות. זהר. צילום: יח"צ 

עם זאת, זהר מספר שהמלונאים לאו דווקא מרוויחים מהעלייה במספר התיירים: "למרות שיש עליה בתיירות יחסית למה שהיה בחודשים מי אז צוק איתן המלונות לא מרגישים את זה כי התיירים לא מגיעים למלונות. באזור תל אביב יש כ-6,500  חדרים פרטיים שמושכרים לתיירים (מה שקרוי AIRBNB) ומספרם גודל כל הזמן.  הגידול בתיירות מקוזז לשם. הם לא מפוקחים, לא משלמים מסים לא למדינה ולא לעירייה , מדובר בעסקים לכל דבר ללא רישיונות עסק, עסקים לא חוקיים".
הוא מדגיש כי "מדובר בתופעה שלא רק פוגעת בבתי מלון אלא בתיירות כולה. אין פיקוח לא על טיב החדרים, ולא על רמת המחירים וכו'. ומאחר ומדובר בענף של חאפרים היו מקרים לא מעטים של הונאות, אנשים שילמו עבור משהוא שלא היה קיים, וזה לא עושה טוב לתיירות".
מה אתם מציעים. זו הרי זה תופעה כלל עולמית. 
 אנחנו דורשים מהעיריה שתכביד על חוקי העזר שהיא עצמה חוקקה ותבטיח שעסקים ללא רישיון לא יפעלו באין ממפריע בעיר. אנחנו גם דורשים מהמדינה שתפקח עליהם. בתקופה של מצוקה תקציבית אין הצדקה שהמדינה תאבד מדי שנה כמה מאות מיליוני שקלים משום שה-AIRBNB לא רשומים ולא משלמים מסים. בתקופה של מצוקת דיוק אין שום הצדקה שיותר מאלפיים עד שלושת אלפים דירות ישמשו לעסקים לא חוקיים. אם הדירות האלו היו מוצעות למכירה למשתכנים זה היה יכול לפתור חלק לא קטן ממצוקת הדיור במטרופולין  תל אביב" .