מדד המחירים לרכן בחודש יולי לא הפתיע ועלה, כצפוי, ב-0.2%. הגורמים המשפיעים ביותר לעילייה במדד היו מחירי הטיסות לחו"ל (עליה של 16%), מחיר העגבניות (9.6%), ירקות טריים (3.9%) ודיור (אחוז אחד).



מנגד, נרשמו ירידות שערים של 7.7% בהלבשה, של 3.2% בהנעלה ושל 1.8% בפירות טריים.



מאז תחילת השנה המדד הכללי נותר ללא שינוי, המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.4 אחוז, המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.2 אחוז והמדד ללא דיור ירד ב-0.4 אחוז. ואילו בשנים עשר החודשים האחרונים (יולי 2015 לעומת יולי 2014), ירדו המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ב-0.3 אחוז כל אחד, המדד ללא דיור ב-1.1 אחוזים; לעומתם המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.5 אחוז. לנוכח רמת האינפלציה הנמוכה, ספק רב עם בנק ישראל ישנה אל שערי הריבית.



אילן ארצי, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי מסביר את מדד יולי: "המדד מוריד את הסבירות להורדת ריבית - בעוד כחודשיים יתחדש הלחץ על בנק ישראל להורדת ריבית".



ואילו חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO Consulting Group אומר כי שיעור האינפלציה מתחילת השנה עומד על 0%, וברור כי גם השנה בנק ישראל לא יעמוד ביעד האינפלציה של 1% עד 3%, שכן גם בחודשים הקרובים צפויים מדדים נמוכים. המשק הישראלי נמצא במצב מדאיג של אינפלציה אפסית יחד עם צמיחה נמוכה. הבעיה היא שתקציב המדינה המתגבש אינו נותן מענה לבעיית ההאטה הכלכלית. המאבק ביוקר המחייה חייב להיות משולב בצעדים משמעותיים יותר לעידוד השקעות ריאליות במשק, בעיקר באמצעות הגדלת השקעות בתשתית ועידוד השקעות של המגזר הפרטי".