שערו של השקל התחזק אתמול (שישי) לעומת רוב המטבעות החשובים בעולם, אך בחישוב שבועי השקל התחזק רק לעומת הדולר. 

בחישוב יומי הדולר היציג ירד ב-0.4728% ל-3.7890 ובחישוב שבועי ירד ב-0.4205%. הלירה שטרלינג ירד אתמול ב- 0.7009% ל-5.0974 שקלים אך בחישוב שבועי התחזק ב-0.0051% ואילו היורו נחלש ב-0.2885% ל-4.2159 שקלים אך בחישוב שבועי עלה ב-1.2707%.
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו, "שבוע תנודתי ביותר נרשם השבוע בשוק המט"ח העולמי, וזאת על רקע המהלך הדרמטי שבו הבנק של סין ביצע פיחות מפתיע וחד בערך היואן. המטרה המובהקת של הצעד הזה היה להעניק יתרון ליצואנים הסינים על רקע הירידה המדאיגה בנתוני הייצוא בחודשים האחרונים, ובכלל כל נתוני המקרו המתדרדרים בצורה רציפה".

לדבריו, המהלך המוניטארי המפתיע של סין עורר חששות כבדים לגבי מצבה האמיתי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, וגם גרם לתגובת שרשרת בשוק המט"ח שהשפיעה על כל הנכסים הפיננסיים, ובעיקר שוקי המניות. באופן אירוני, הנפגע העיקרי מהמהלך היה דווקא הדולר, שנחלש למול מרבית המטבעות המרכזיים, הן על רקע החשש של המשקיעים כי המהלך הסיני יביא לדחיית העלאת הריבית של הפד, והן כתוצאה מסגירת פוזיציות לונג על הדולר כדי לשחרר הון לפתוח פוזיציות שורט על היואן כנגד מטבעות אחרים כמו האירו והין. עקב כך, הדולר-שקל צנח עד לאזור 3.75, הגבול התחתון של הצמד מאז יוני. 


שבירה מתחת לרמה זו עשויה להיות בעלת משמעות טכנית רבה, אבל לפי שעה הצמד מחזיק מעמד מעל רמה זו, אבל בקושי רב. בינתיים, הדולר העולמי מנסה להתאושש כעת על רקע ניסיונות ההרגעה מצד הבנק הסיני, החוזר ומצהיר כי מדובר במהלך חד פעמי.
בשבוע הבא כנראה ישובו בשוק לעסוק בציפיות הריבית על הדולר, וייתכן כי שילוב של נתוני מקרו חיוביים והתבטאויות מאוששות מצד בכירים בפד יביאו להתאוששות הדולר. לדעתנו, תהיה עליית ריבית עוד ב- 2015 ורק קומבינציה קשה של נתוני מקרו ותנועה חריגה מטה בשוקי המניות האמריקאיים ימנעו עליית ריבית עד סוף השנה".