הנהלת בנק דיסקונט מממשת במהירות את המדיניות לחיסול הפעילות הבנקאית הבינלאומית ולהתמקדות בתחום זה בפעילות בארצות הברית בלבד.



ל"מעריב־השבוע" נודע כי הבנק מנהל מגעים מתקדמים ביותר למכירת בנק דיסקונט ז’נווה. לצורך העניין שכר הבנק את שירותי חברת הייעוץ השווייצרית דלויט טוש וכבר קיבל פניות מכמה גורמים לביצוע העסקה. עיקר ההצעות מגיע מגופים פיננסיים המעוניינים בתיק הלקוחות של הבנק.
 
דיסקונט ז’נווה מנהל נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד פראנקים שווייצריים. בעסקות מכירה מסוג זה נוהג הבנק המוכר לדרוש אחוז מסוים משווי תיק ההשקעה. על פי הערכות, לנוכח המצב הרגולטורי הבלתי נסבל בשווייץ יסתפק דיסקונט בסכום של 10 מיליון פר”ש - ולו רק כדי להשלים את העסקה. במקביל עומד הבנק להשלים את חיסול פעילותו הבנקאית בלונדון. הבנק יעביר חלק מתיק האשראי של הלקוחות הישראלים לסניף בתל אביב וחלק אחר לבנקים אנגליים.

הבנק השלישי העומד להימכר היא חברת הבת באורוגוואי הנשלטת בידי דיסקונט ניו יורק. 
 

מדובר בבנק המחזיק בכמה סניפים עם פעילות מסחרית ענפה. דיסקונט מנהל מגעים מתקדמים ביותר עם בנק נובה סקוטיה הקנדי.
 
על פי הערכות, העסקה תסתכם ב־50 מיליון דולר, סכום הנמוך במקצת מהונו העצמי של הבנק. את בנק דיסקונט מנהלת לילך טופילסקי־אשר. בהנהלת הבנק מקווים שתהליכי חיסול הפעילות בחו”ל יסתיימו עד סוף השנה, ואז תתמקד הפעילות הבנקאית אך ורק בחברת הבת בניו יורק. 
 
מנכ”לית דיסקונט לילך אשר טופילסקי הגיעה למסקנה שלבנק אין יתרון יחסי בפעילות בנקאית בחו”ל בכלל ובשווייץ בפרט. עם זאת דיסקונט ניו יורק, הנשען בעיקר על פעילות מסחרית, נחשב לאחד הבנקים המבוססים ומשמש אחד ממקורות ההכנסה החשובים של הבנק בישראל.