הבנק המרכזי בסין מגביר את מאמציו לבלום את המפולת בבורסה המקומית - כך על פי הודעה מיוחדת שפרסם היום (שלישי).



בימים האחרונים נקטה הממשלה הסינית בצעדים בניסיון להשיב את אמון המשקיעים ולבלום את המפולת, לרבות רכישת אג"ח ואישור לקרנות פנסיה להשקיע בבורסה המקומית. אך גם צעדים אלו לא הצליחו לעצור את הירידות החדות, כשהיום המשיכה הבורסה בשנגחאי לצנוח - ואיבדה מעל 7% מערכה.



כעת, כאמור, החליטו ראשי הבנק המרכזי במדינה על צעדים נוספים - ומשמעותיים במיוחד. על פי ההודעה, החליט הבנק המרכזי להוריד את שיעור הריבית על ההלוואות במשק הסיני ב-0.25%, עד לרמה של 4.6%.

כמו כן תרד גם הריבית על ההפקדות ב-0.25% ותעמוד כעת על 1.75%, ובנוסף ירד גם שיעור רזרבות המזומן אשר ידרשו הבנקים להציג ב-0.5%. מטרתם של צעדים אלו היא להגדיל את הנזילות במשק המקומי, ולהבטיח את מתן האשראי אשר חיוני לצמיחה, הסבירו בבנק. 
פרסום ההודעה של הבנק הסיני העצים את העליות אשר שלטו בבורסות ברחבי העולם מאז שעות הבוקר. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מזנקים, כשהמדדים המובילים מוסיפים כ-4% לערכם. בורסות אירופה מתאוששות גם הן, ונסחרות בשעה זו בעליות שערים חדות. מדד הקא"ק 40 הצרפתי מוביל את העליות ומוסיף 4.5% לערכו, כשגם מדד הדאקס הגרמני נוסק ומתחזק ב-4.4%. בבריטניה נרשמות בשעה זו עליות של 3.5%. 

לכתבה באתר פורבס