חברת גזית־גלוב, המתמחה בניהול, רכישה ופיתוח של מרכזים מסחריים, השלימה אתמול גיוס של 730 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב. תמורת ההנפקה נועדה למחזר חוב פיננסי קיים, וכן לשמש לפעילותה השוטפת של החברה.



הגיוס בוצע במחיר של 101.3 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 3.93%. האיגרת נושאת ריבית שנתית קבועה של 4.0% צמודה למדד. מועד פירעון הקרן יתחיל ביוני 2023 ויסתיים ביוני 2027 (מח"מ של כ־8.5 שנים).



תנאי ההנפקה בעיתוי הנוכחי ובהתחשב בנפילות בבורסה נחשב להישג של ממש. את ההנפקה הובילו בתי ההשקעות לידר הנפקות וכלל חיתום. היא כללה שורת משקיעים ובהם ברק קפיטל חיתום, אקסלנס נשואה חיתום, אייפקס הנפקות, לאומי פרטנרס חתמים, פועלים איי.בי.איי ודיסקונט חיתום.



גזית, שבשליטת חיים כצמן, מתמחה בניהול מרכזים מסחריים ביותר מ־20 מדינות בעולם. המניות נסחרות בבורסה בתל אביב ובבורסה בניו יורק. הקבוצה מחזיקה ומנהלת 453 נכסים בשווי של 75 מיליארד שקל המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של 6.3 מיליון מ"ר.



החברה הבת הפינית סיטקון דיווחה על גיוס אג"ח בסך כולל של 2.65 מיליארד קרונה נורווגית (כ־280 מיליון יורו) בשתי סדרות. איגרות החוב ייסחרו בבורסה של אוסלו.