המסחר במבע חוץ ייפתח הבוקר (שני) מתוך הנחה ששערי הריבית הדולריים לא יעלו החודש, דבר שלא עושה טוב לדולר, לא בשוקי המטבע בעולם ולא בשוק המטבע הקטן של ישראל.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל שומר על כוחו מעל רמת 3.92 ומנסה לגייס את המומנטום לפריצה המשמעותית הבאה מעלה, כאשר רמת המפתח היא 3.94. "כל עוד הצמד נסחר מעל 3.90 הנטייה היא כלפי מעלה".



בעולם, למרות נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו ביום שישי, נראה כי בשוק עדיין מטילים ספק באפשרות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית בישיבת הריבית הקרובה בשבוע הבא, וזאת בשל הטלטלה בשווקים וההתדרדרות הכלכלית בסין. ועל כן, גם השבוע יושפע הדולר לא רק מטיב הנתונים הכלכליים בארצות הברית אלא, ואולי יותר, מהנעשה בסין, הן בשוק המניות והן בזירת הנתונים הכלכליים, כאשר הדוחות המרכזיים יהיו מדד המחירים לצרכן ונתוני הייצוא.



"הנתונים הללו יכתיבו לא רק את הסנטימנט בשוקי המניות, אלא גם בשוקי המט"ח, כאשר כרגע אנו מזהים דפוס שבו הדולר נחלש כאשר יש ירידות שערים, הן בשל העובדה כי האווירה השלילית מפחיתה את הציפיות להעלאת ריבית והן מעצם הנהירה של המשקיעים למטבעות הבטוחים יותר, בעלי התשואה הנמוכה יותר, כגון הין והיורו", אמרו במחלקת המחקר.



העלאת ריבית באווירת כה שלילית בשווקים עשויה רק להקצין את אי היציבות וללבות את החשש בשווקים, ועל כן כרגע גבוהה הסבירות כי הפד ידחה את המהלך לפחות בחודש נוסף.