ממשלת ישראל מעוניינת לקדם את ענפי ההיי טק בקרב אוכלוסיות המיעוטים. 



במסגרת זו תקיים מחר בנצרת אכנס ההי טק 2 במעמד גילה גמליאל השרה לשוויון חברתי ושל אריה דרעי שר הכלכלה.

 
הכנס הינו שיתוף פעולה בין המדען הראשי במשרד הכלכלה והרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים במשרד לשוויון חברתי, ומטרתו להפגיש את היזמים עם כל הגורמים שפועלים לקידום היזמות במגזרי בני המיעוטים - כולל משקיעים ומנטורים וכן לחשוף את המשתתפים למסגרות תעסוקה והכלים של לשכת המדען הראשי.

לא מעט מחקרים מציגים את הצורך והיתרונות הרבים בשילובם של המגזרים הערבי והחרדי בישראל בתעשיית ההייטק, על מנת לשפר את הצמיחה העתידית של מדינת ישראל. על מנת לשמר את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הסטארט-אפ, המדען הראשי במשרד הכלכלה חרט על דגלו 'הנגשת' יזמות לאוכלוסיות פריפריאליות בישראל.  

הכנס שיתכנס מחר מצטרפת לשורת פעולות שנוקטת לשכת המדען הראשי לעידוד יזמות וקידום המגזרים הערבי והחרדי בכלכלת ישראל. בין היתר, בדצמבר 2014 הושקה תכנית חברות מתחילות במשרד המדען הראשי במסגרתה הוענקו תנאים מועדפים ליזמים ממגזר בני המיעוטים.

התכנית מקדמת חברות ויזמים, מקרב מגזרי המיעוטים, המצויים בשלב ההזנק (early stage), כאשר שיעור התמיכה הממשלתית, במסגרת התכנית, עומד על 85% מהוצאות המו"פ ועד 2 מיליון ש"ח. לשם השוואה, בתכנית המיועדות לכלל האוכלוסייה, שיעור המימון המשלים  הינו 50%. 


אניה אלדן, מנהלת חברות מתחילות וחממות של המדען הראשי אומרת "מתחילת השנה אנו רואים עלייה גדולה במספר החברות  הפונות לקבלת התמיכה וכן שינוי בתחומי הפעילות של היזמים הערביים. אם בעבר רוב ההצלחות היו בתחום התרופות, היום יש יותר חברות בתחום התכנה והאלקטרוניקה. כתוצאה מהתנאים המועדפים הוגשו כבר 19 בקשות חדשות לתמיכה במסגרת התכנית ומצפים שהמגמה תמשיך ". 

על פי המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון: "הגדרנו כיעד לפעול לשילוב כל מגזרי האוכלוסייה בתרבות החדשנות והטכנולוגיה הישראלית. התכנית  מאפשרת למגזרי המיעוטים לקחת חלק במעגל החדשנות הישראלי ויש עליה מתמדת במספר החברות והיזמים אשר משתלבים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. שילובם שהערבים בענפי ההי טק הוא אינטרס לאומי".