הדולר היציג נקבע היום (שישי) על 3.8660 שקלים, מדובר בירידה יומית של 1.0241% וירידה שבועית של 1.5533%.

שערו היציג של האירו נקבע על 4.3610 שקלים, ירידה יומית של 0.0503% וירידה שבועית של 0.3382%, ואילו שער הלירה שטרלינג נקבע על 5.9659 שקלים, ירידה יומית של 0.8410% וירידה שבועית של 0.3158%.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח ואמר כי: "יחס הדולר-שקל חתם שבוע שלילי במיוחד, לאחר שהשבוע הוא שבר את רמת התמיכה סביב 3.90 וצלל לעבר אזור 3.87-3.88. ברמה הטכנית הפשטנית ביותר, תנועה זו מהווה תיקון טכני די קלאסי של שליש מן העלייה הכוללת שראינו בחודש אוגוסט, דהיינו את העלייה מאזור 3.75 ועד אזור 3.95".

הוא הוסיף כי "היה זה גם שבוע סוער ותנודתי בשווקים הגלובליים שהיטלטלו בין עליות לירידות, ורמת עצבנות גבוהה, בעיקר על רקע המשך הסדקים בכלכלה הסינית". 
כעת, בעולם ממתינים לבנק הפדרלי, שיתכנס בשבוע הבא לישיבת המדיניות החודשית שלו, כאשר נתוני המקרו-כלכלה ממשיכים להעיב על התפיסה של ממשלת סין. עם המשך השיפור בכלכלת ארצות הברית, ועליית האינפלציה הקטנה מצדיקים העלאת ריבית ראשונה מזה 9 שנים, הרי שהטלטלה בשוק בחודש האחרון טרפה את הקלפים, ורבים מעריכים כי הבנק הפדרלי האמריקאי יעדיף לדחות את ההחלטה לפחות עד דצמבר או אף בתחילת השנה הבאה, על מנת לא לערער פעם נוספת את היציבות בשוק.

עם זאת, ייתכן כי דווקא החלטה על דחייה תהווה עבור השווקים הוכחה לכך שהמצב חמור, והתגובה תהיה שלילית. זו דילמה גדולה שיהיה מעניין לראות איך קובעי המדיניות האמריקאיים יתמודדו איתה.

על הרקע הזה, הדולר העולמי איבד גובה בחודש האחרון, הן, כאמור, על רקע הירידה בציפיות להעלאת ריבית, והן על רקע סגירת הפוזיציות המסיבית בסחר ה-Carry, שהביאה להיחלשות של הדולר בעיקר למול הין והאירו.

בזירה המקומית, החלטת הריבית בשבוע הבא עשויה להכריע האם פניו של הדולר-שקל שוב חזרה אל מעל 3.9, או מטה אל מתחת ל-3.85, וזאת בהינתן שכל גורמי החוץ יישארו רגועים ויציבים.