המאבק על השליטה בחברת התרופות פריגו הישראלית התחיל אתמול (שני), כשהנהלת "מיילין" האמריקאית פרסמה את הצעותיה לרכישת החברה.

לפי ההצעה, כל בעל מניה של פירגו יקבל 75 דולר ו-2.3 מניות של מיילין. מדובר על הצעת רכש ששווה 27 מיליארד דולר ומהווה פרמיה של 4% בלבד למניות פריגו, אך היא כפולה פי 19 מהרווח השנתי של החברה.
 במידה וההצעה תצא לפועל, בעלי המניו של פריגו יחזיקו כ-40% מהמניות של מיילין. יו"ר מיילין, רוברט קורי, אמר בעקבות הגשת ההצעה כי הוא "משוכנע שבעלי המניות של פריגו יקבלו את ההצעה הטובה הזו, שכן היא מהווה אלטרנטיבה טובה למדיניות פריגו ללכת לבד".

עוד הודיע קורי כי ההיגיון של המיזוג ברור לכולם כול פריגו עצמה שכן "המיזוג יצור כוח חשוב בשוק התרופות הגנריות,  שיאפשר לחברות להתחרות ולקדם את עסקיהם בשוק הגלובאלי".
במיילין אף הודיעו כי החברה תציג את עמדתה לפני בעלי המניות של פריגו כבר בשבוע הקרוב. 
הנהלת פריגו לא מתלהבת מההצעה, לפני מספר ימים מנכ"ל החברה, ג'וסף פאפא, דחה אותה במכתב מפורט ששלח לחורי.
בין בעלי המניות של מיילין שמתנגדות לרכישה נמצאת טבע, שהודיע כי היא צפויה להתנגד. כזכור, טבע בעצמה ביקשה לרכוש את מיילין, אך בסופו של דבר ויתרה ורכשה את החטיבה הגרנית של ALLERGEN תמורת 40.5 מיליארד דולר.
 
במסגרת המאבק והניסיון לרכוש את מיילין, טבע רכשה 4.2% ממניות החברה, כך ש-4.2% מבעלי המניות של מיילין צפויים להתנגד לעסקה עם פריגו.