החלטת הבנק המרכזי בארצות הברית להותיר את הריבית על כנה באה לידי ביטוי בשוק המט"ח הישראלי. שערו היציג של הדולר ירד היום (שישי) ל-3.863 שקלים, ירידה יומית של 0.2839% וירידה שבועית של 0.0776% .



החלטת הבנק המרכזי של ארה"ב השפיע טובה על המטבעות המובילים האחרים: היורו היציג נקבע על 4.4246 שקלים, עליה יומית של 0.9284% ושבועית של 1.2726% ואילו שער הלירה שטרלינג היציג נקבע על 6.0470 שקלים עליה יומית של 0.5454% ושבועית של 1.3594%.



משה שלום מ-FXCM ישראל אומר כי למרות הרעש התקשורתי סביב החלטת הריבית בארה"ב, הדולר-שקל לא ביצע השבוע תנועה משמעותית. "כל השבוע העולם געש לקראת האירוע הפיננסי הקובע מאוד הזה, כאשר בסופו של דבר קיבלנו קול ענות חלושה של אי החלטה לעשות דבר חדש ודחיית התחלת העלאות הריבית לכיוון סוף השנה".



לדבריו, נכון שהצפי היה כזה מלכתחילה, וזאת מאז הירידות של שוקי המניות באוגוסט, אבל עדיין היה קשה שלא להתרשם מן הקונטרסט שבין הכיסוי התקשורתי ובין מה שקרה בפועל.



בעולם הדולר ירד מול היורו והסטרלינג באותו מעמד של עמידת הריבית סביב ה-0 אבל הדולר אצלנו לא ביצע תנועה משמעותית. "הוא נשאר עדיין במצב של תיקון טכני לגיטימי, בין שליש ושני שליש, מן העלייה הגדולה שראינו באוגוסט", אמר שלום.



לא רק זאת, אלא שעד כה התיקון הזה נעשה באיטיות לא אופיינית לדולר. "ייתכן מאוד שמשבוע הבא נראה תנועה קצת יותר אסרטיבית, אבל יש לקחת בחשבון שבניגוד למה שקורה בעולם אצלנו יש הרבה פחות ימי מסחר לבצע את השינויים הנדרשים עקב ימי החגים העוקבים את סופי השבוע".



"במידה והדולר שקל ימשיך לתקן את העלייה", מוסיף שלום, "יעד התיקון של שני שליש הוא 3.823 וכאמור שם יש גם תמיכה היסטורית שאמורה להוות בסיס ליציבות. זהו היעד ההגיוני לתנועה של הטווח הקצר. רק חזרה מעל 3.904 ובמיוחד התבססות מעל הממוצע הנע 200 יום לאורך כמה ימי מסחר ישנו את האווירה להרבה יותר חיובית".