ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון על סוגיית התקציב והעדר צמיחה כלכלית, במהלכו התעוררה סערה על רקע השתלבות חרדים וערבים בשוק העבודה.



מנהל אגף התקציבים, אמיר לוי, אמר כי "בשנת 2050 מחצית מאוכלוסיית המדינה תורכב מחרדים וערבים, דבר שצריך להטריד את מקבלי ההחלטות נוכח העובדה שאחוז ניכר בשני המגזרים אינו משתלב בשוק העבודה.



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הביע ביקורת על דבריו של לוי: "המדינה אינה פועלת באמת לשילוב חרדים וערבים בשוק העבודה".



"מערימים קשיים על חרדים שמבקשים לעבוד ואחר כך באים בתלונות מדוע הם אינם עובדים", הוסיף גפני.



דברים נוספים בסקירתם של ראשי האוצר עוררו את זעמם של חברי הוועדה. בין השאר טענו חברי הוועדה כי התקציב שהוגש לכנסת אינו עונה על הבעיות שהם עצמם הציגו, כגון הירידה בצמיחה, הפערים ואי השוויון בחברה.



גפני אמר לראשי האוצר: "אם אתם באים עם המצגת להראות שחרדים וערבים הולכים להשתלט על המדינה, אז יש כאן בעיה באופן שבו אתם ממלאים את תפקידכם להבטיח צמיחה ושגשוג".



"ישראל לא משקיעה במוקדי הצמיחה החברתיים שלה"



מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ אראל מרגלית הטיח ביקורת קשה על אנשי האוצר ואמר כי "האופן שבו הכלכלה הישראלית מנוהלת היא מתחת לכל ביקורת. אין בתקציב הנוכחי שום בשורה למגזר העסקי ואף לא לפריפריה".



"חצי מהאוכלוסייה יוצאת לעבודה אך לא מתפרנסת כראוי. ישראל לא משקיעה במוקדי הצמיחה החברתיים שלה. המדינה צריכה לבוא ולומר משהו למגזר העסקי – לעודד העסקת חרדים וערבים".



ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הוסיפה כי "לא פועלים על-מנת לייצור שוויון אמיתי בחברה. הכל רק דיבורים. אם רוצים שוויון נדרש לקדם תקצוב דיפרנציאלי בתחומי החינוך והרווחה. יש לחזק את החינוך דווקא ברשויות החלשות ובפריפריה אך קורה בדיוק ההיפך".