ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את הצעת החוק המסמיכה את שר האוצר ואת שרת המשפטים להחזיר למבוטחי ביטוח החובה ברכב את הכספים שהצטברו בתאגיד הביטוח קרנית. המדובר בתאגיד שמשלם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהיו ללא כיסוי ביטוחי.



בתאגיד זה הצטברו עודפי כספים של מיליארד וחצי שקלים, וכעת הוחלט להחזירם למבוטחים. על פי נתוני האוצר, החזרת הכספים תביא להוזלת ביטוחי החובה לרכב בשלוש השנים הקרובות בשיעור של 35%.
 
בשנה הקרובה יוזל התעריף בשיעור ממוצע של 17%, כלומר חיסכון של 250 שקל לפוליסה ממוצעת. בשנה הבאה יוזל התעריף בשיעור ממוצע של 13%, חיסכון של כ־200 שקל ובשנה השלישית תעמוד ההוזלה על 5%, שהם 50 שקלים נוספים בממוצע. סך החיסכון בשנים אלה יסתכם בכ־500 שקלים בממוצע.

הכספים בתאגיד קרנית מיועדים לפצות נפגעי תאונות במקרים של תאונות פגע וברח. את התאגיד מממנים הנהגים באמצעות תוספת לפרמיה המשולמת בפוליסת הביטוח הרגילה.
 
תעריפי ביטוח החובה לרכב הם בדרך כלל אחידים, אם כי לחברות הביטוח יש אפשרות לגמישות בתעריף של עד 10% לכאן או לכאן. עם זאת, המדינה רשאית להורות לחברות להוזיל את הפרמיות אם היא סבורה שיש לכך הצדקה כלכלית. פרמיית הביטוח נקבעת על פי סוג הרכב, נפח המנוע שלו והיסטוריית התאונות של הנהג.