ענקית התרופות האמריקאית מיילן הודיעה היום (שישי) כי היא מוותרת על כוונתה לרכוש את חברת התרופות הישראלית פריגו. בזה מסתיים אחד ממאבקי השליטה העוינים של התקופה האחרונה, במסגרת הניסיון של מיילין לרכוש את פריגו הישראלית תמורת 26 מיליארד דולר.



הצעת המחיר שקפה פרמיה של כ-10 אחוזים על מחיר המניה אך זה כנראה לא הספיק לבעלי המניות של פריגו שכן רק 40 אחוזים הסכימו לקבל את ההצעה. תמיכה זו לא הספיקה כדי להשלים את ההשתלטות על החברה, שכן ישנו צורך ב-50 אחוזים לפחות מהון המניות של החברה.



כתוצאה מההיענות הנמוכה הנהלת מיילין הוציאה הודעה שבה נכתב: "58,040,150 המניות הרגילות של פריגו, המייצגות 40 אחוזים מהון המניות המונפק של פריגו, הוגשו כדין להצעה. בהתאם לכך, תנאי הקבלה של ההצעה, כפי שהוגדר בהצעת הרכש, לא הושג ותוקף ההצעה פג בהתאם לתנאיה. מכיוון שההצעה פגה, כבר לא ניתן לגשת אליה ובעלי המניות של מיילן ובעלי המניות של פריגו שניגשו להצעה משוחררים מכל ההתחייבויות הקודמות. מניות רגילות של פריגו שהוגשו על ידי בעלי מניות של פריגו לא התקבלו להצעת החליפין ויוחזרו באופן מידי לבעלי המניות הרלוונטיים".



בהנהלת פריגו מרוצים שכן הם התנגדות לעסקה אורך כל הדרך אך במיילן מאוכזבים. יו"ר מיילן, רוברט קורי, אמר כי "כפי שאמרנו מההתחלה, מיילן רואה את פריגו כהזדמנות ייחודית ומרגשת, אך היא אינה הכרחית לעתיד החברה שלנו. עם אחד מהמאזנים החזקים ביותר בתעשייה שלנו, הכולל את היכולת המפורסמת שלנו לזהות נכסים חיצוניים אטרקטיביים, אנחנו נמצאים במקום שמאפשר לנו להוציא לפועל הזדמנויות להגברת ערך במהירות, ואת חלקן כבר זיהינו. הזדמנויות חיצוניות פוטנציאליות אלו, לצד מבחר מנועי צמיחה אורגניים ומרגשים שטיפחנו והפלטפורמה רבת העוצמה והייחודית שבנינו, מבטיחים שנמשיך להוביל את התעשייה ונישאר בעמדה טובה להשגת צמיחה מתמשכת בטווח הקצר ובטווח הארוך".