המלצות ועדת שטרום לעידוד התחרות בין הבנקים, שאמורות היו להיות מוגשות בתוך מאה ימים (עוד לפני חגי תשרי), נדחות פעם נוספת.



זו הפעם הרביעית שהמועד להגשת ההמלצות נדחה. השבוע עוד דובר על כך שההמלצות יפורסמו ב־29 בנובמבר, אולם בגלל בקשת נגידת בנק ישראל קרנית פלוג תהיה דחיה נוספת - הפעם ככל הנראה לתחילת דצמבר.



פלוג מבקשת עוד כמה ימים, שכן סוגיות מהותיות הנוגעות להמלצות הוועדה עדיין לא הגיעו לכדי פתרון. אחד הנושאים המעכבים את פרסום ההמלצות הוא מודל הפיקוח שבמסגרתו יפעלו הגופים החוץ־בנקאיים שיקנו את חברות כרטיסי האשראי. המפקחת על הבנקים פרסמה אתמול את מודל הפיקוח המומלץ ואת התנאים לרכישת חברות כרטיסי אשראי, אף על פי שהאוצר עדיין לא אמר את דברו בעניין זה. סוגיה נוספת שעדיין לא הגיעה לפתרונה נוגעת לשאלה אם לבנק דיסקונט יותר להמשיך ולהחזיק בבעלות על חברת כרטיסי האשראי כאל.



המפקחת סבורה שיש להשאיר את הבעלות בידי דיסקונט, כך שאפשר יהיה להגביר את התחרות בשוק. לעומתה, חברים בוועדה ודרור שטרום עצמו סבורים שגם דיסקונט חייב למכור את אחזקותיו, בדיוק כפי שיעשו בנק הפועלים עם ישראכרט, ובנק לאומי עם לאומי קארד.