אקזיט ישראלי: חברת רוויוניקס (Revionics.) האמריקנית מאוסטין טקסס רכשה היום (שלישי) את חברת הסטארט אפ הישראלית מרקטייז (Marketyze) מרעננה המוערכת בכ-40 מיליון דולר. מרקטייז, שפיתחה פלטפורמת איסוף וניתוח מידע תחרותי לקמעונאים, הינה בוגרת חממת אינסנטיב שבבעלות קרן ההון סיכון פרגרין (Peregrine Ventures) ובין משקיעיה ניתן למצוא גם את קבוצת טראמפ (Trump Group) ומשקיעים פרטיים נוספים מקנדה.



שווי העסקה לא נמסר רשמית, אך היא מוערכת כאמור בכ-40 מיליוני דולרים. מרקטייז הישראלית, שהוקמה בשנת 2011 ומונה כיום שישה עובדים, תהפוך למרכז פיתוח של רוויוניקס האמריקאית בישראל ומתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים למרכז ברעננה במהלך 2016.



רוויוניקס היא חברה גדולה מאוד אשר עוסקת בפיתוח ושווק טכנולוגיות בתחום פתרונות התמחור לקמעונאים גדולים. בין לקוחותיה ניתן למצוא קמעונאים ידועים כמו Delhaize America,FamilyDollar,eBags ורשת הספורט האמריקאיתDicks Sporting Goods .לרוויוניקס מעל 180 עובדים במספר מרכזים הפזורים ברחבי ארצות הברית כולל קליפורניה וטקסס ושלוחות נוספות באנגליה, גרמניה ובאוסטרליה. און מנלזון, מייסד משותף ומנכ"ל מרקטייז, התייחס לעסקה: "אנו קודם כל שמחים להצטרף לקבוצה נהדרת של אנשים ולחברה מובילה בתחומה אשר רואה בנו את אחד ממנועי הצמיחה שלה. זו בייחוד גאווה והבעת אמון גדולה שרוויוניקס בחרה להשאיר את מרקטייז בישראל ולהרחיב את הקבוצה כאן".



מנלזון הוסיף: "השילוב שיצרנו עם רוויוניקס מעצים את היכולת של קמעונאים לנקוט באסטרטגיה הוליסטית בכל ערוצי המכירה שלהם וליישם בצורה עקבית יותר אסטרטגיות תמחור, קידום ובחירת מוצרים. כל אלה יביאו לרמה גבוהה יותר של רווחים, נאמנות של הלקוחות ויתרון תחרותי. הקמעונאים ירוויחו גם מהמהירות, הסקלביליות והחיסכון שיאפשר השילוב של שני הפתרונות שלנו".



ליאור שחורי, מנכ"ל חממת אינסנטיב שמלווה את החברה מהקמתה: "מרקטייז היא דוגמא מעולה לחברות בהן אנחנו מחפשים להשקיע במסגרת אינסנטיב. מדובר בצוות יזמים חזק המשלב עוצמות בצד הטכנולוגי ובצד העסקי. יזמי מרקטייז הצליחו לפתח ולהציע מערכת אשר מצליחה לשקף לקמעונאים בזמן אמת ובדיוק של יותר מ-99% את מחיריהם ביחס למתחרים. בשלב זה, חברות קמעונאות שישלבו את המערכת הישראלית של מרקטייז יזכו ביתרון תחרותי קריטי מול מתחריהן ובשלב הבא היא תהפוך למערכת חובה עבור כל קמעונאי".