מסיכום ראשוני של נתוני היצוא לשנת 2015 , שנערך על ידי אגף כלכלה במכון היצוא, עולה כי סך יצוא הסחורות והשירותים הסתכם בכ- 92 מיליארד דולר, ירידה של כ- 7% לעומת 2014. יצוא השירותים  הסתכם בכ- 34.5 מיליארד דולר, ירידה של כ-3% לעומת 2014. יצוא ההייטק הכולל עולה: עליה ביצוא הייטק התעשייתי, ירידה ביצוא שירותי הייטק. 
 
לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא: "נתוני היצוא של שנת 2015 מעידים על השנה הקשה שעברה על היצואנים הישראלים. ירידות נרשמו הן ביצוא הסחורות והן ביצוא השירותים, כשנקודת האור היחידה הייתה ביצוא ההייטק, שעלה בניגוד למגמה הכללית. נתונים אלה הם חלק מהמגמה המדאיגה על פיה שיעור הגידול של היצוא הישראלי קטן משיעור הגידול של הסחר העולמי, כשהשנה הגיעה תופעה זו לשיא - ביצוא הישראלי נרשמה ירידה בעוד שבסחר העולמי נרשמה עליה של כ- 2.2%. אנחנו חייבים לזכור כי היצוא הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי, וכי צמיחה ביצוא משמעותה הגדלת הפריון, צמיחת המשק הישראלי, תעסוקה איכותית וחיזוק הפריפריה. לשמחתי מקבלי ההחלטות מודעים לחומרת המצב ונרתמים לביצוע מהלכים לסיוע ליצואנים בהתמודדותם עם האתגרים הקשים בזירה הבינלאומית"
היצואנים המשיכו להתמודד בשנת 2015 עם האתגרים הגיאוגרפים: בעוד המיקוד כלפי פעילות היצוא באסיה הניבה  פרי ואסיה הופכה ליעד היצוא השני של ישראל אחרי האיחוד האירופי, שווקי אמריקה הלטינית ואפריקה עדיין מהווים אתגר ליצואנים הישראלים והם מתקשים לפרוץ אליהם".