שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר במטבע זר בציפייה לעליית שערו של הדולר ביחס לשקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שני) כי "שבוע המסחר הראשון של 2016 יצא לדרך, כאשר יחס הדולר-שקל מצוי בצומת דרכים ברמה הטכנית. הצמד נסחר מתחת לאזור ההתנגדות של 3.90-3.92, שהגביל את הצמד בשבועות האחרונים ופריצה מעל אזור זה עשויה לסמן את המהלך העולה הבא שיסלול את הדרך לעבר 3.95 ומעלה".
בסיכום שנת 2015, הדולר-שקל סיים את השנה פחות או יותר סביב הרמה שבה פתח הצמד את השנה, וזאת בשעה שבעולם מדד הדולר עלה ב-2015 בשיעור של כ-9%. קורלציה זו מצביעה על חוזקו היחסי של השקל בשנה האחרונה, כאשר בעולם חוזקו של הדולר נבע גם מחולשתם היחסית של מטבעות כגון האירו והין. 
ואולם, במבט לקראת 2016, אם לשפוט על פי ישיבות המדיניות של הבנקים המרכזיים של ארצות הברית וישראל בדצמבר, הרי שפער התשואה בין הדולר לבין השקל אמור לגדול השנה בהדרגה. בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי לפחות עד הרבעון האחרון של השנה ואילו הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית בשיעור כולל של כאחוז. התרחבות פער התשואה תגדיל את התמריץ של הספקולנטים לרכוש את הדולר למול השקל. 

בתוך כך, השבוע יעקבו בשוק אחר היומן הכלכלי העמוס בארצות הברית, כאשר הדוח המרכזי יהיה דוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי. הדוח אמור להצביע על תוספת של 200 אלף משרות בדצמבר, ונתון חיובי כזה יזניק את ציפיות הריבית על הדולר ויחזקו בעולם ולמול השקל.