שוק המטבע של ישראל עשוי לפתוח היום (שני) את שבוע המסחר בעליה בשער הדולר, המתחזק בשוקי המטבע של העולם. בזמנים של חוסר יציבות בשוק ההון בעולם פונים המשקיעים לדולר שנחשב למטבע מקלט. עלייתו עשויה להשפיע גם על שערו של הדולר לעומת השקל.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל נאמר הבוקר כי "לאחר שבשבוע שעבר פרץ הדולר-שקל מעלה וטיפס עד לשיא ב-3.95, הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2015, הצמד נסחר כעת באזור 3.93, ונראה שהסוחרים ניצלו את הירידה ביום שישי כדי לקנות את הצמד מחדש. בעולם, הדולר קיבל רוח גבית לאחר פרסום נתוני התעסוקה החיוביים ביום שישי, אשר הצביעו כי בחודש דצמבר נוספו למשק האמריקני 292 אלף משרות חדשות, נתון שמעיד על המשך התרחבותו של שוק התעסוקה האמריקני ומגביר את ההערכות כי הבנק יוציא לפועל כמתוכנן את כוונתו להעלות השנה את הריבית בשיעור כולל של אחוז".



עוד הסבירו על התהליך שהוביל לעלייה: "במהלך השבוע שעבר הגורם העיקרי שדחף את הדולר מעלה, בעולם ולמול השקל, היה שנאת הסיכון החריפה ששטפה את השווקים הפיננסיים על רקע הבעיות הכלכליות בסין. החששות מפני האטה בקצב הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הגביר את הביקוש לנכסי מקלט בטוח והודות לכך התחזק הדולר למול כמעט כל המטבעות, למעט הין. גם המשך ירידת מחירי הנפט, המתיחות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון והניסוי האטומי של צפון קוריאה העלו את רף החשש בשוק. השבוע ימשיכו בשוק לעקוב הן אחרי ביצועי הבורסה בסין והן אחרי נתוני המקרו שיתפרסמו בסין, ונראה כי זה יהיה עדיין הגורם הראשי שיכתיב את הסנטימנט בשוק. הדולר-שקל מציג מבנה חיובי. פריצה מעל השיא של 3.95 עשוי לסלול את הדרך מעלה לעבר רמת המפתח הפסיכולוגית 4".