החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, פרסמה היום (שלישי) אומדן ראשון לשיעור החוב הציבורי והממשלתי מהתוצר לשנת 2015. בהתאם לאומדן, שיעור החוב הציבורי מהתוצר, הכולל חובות של רשויות מקומיות, צפוי לרדת באופן משמעותי ולעמוד על 64.9%. יחס החוב מהתוצר מהווה את אחד האינדיקטורים המרכזיים המעידים על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל ומהווה שיקול מהותי בקביעת דירוג האשראי שלה. 
הגורמים המרכזיים שהשפיעו בשנת 2015 על ירידת יחס החוב לתוצר הם הגרעון הנמוך, שיעור הצמיחה הנומינאלית, מדד המחירים לצרכן, הריבית הצבורה על החוב ושערי הדולר והיורו. שר האוצר, משה כחלון  הביע סיפוק מהנתונים ואמר  כי "מדובר בהישג לכלכלת ישראל. שיעור יחס חוב לתוצר אשר יורד בצורה כה משמעותית הוא תוצאה ישירה לניהול אחראי של הכלכלה הישראלית. התוצאה הזו מוכיחה שניתן לשמור על חוסנה של הכלכלה, אבל גם על חוסנם הכלכלי של האזרחים. הורדת נטל החוב והפחתת הוצאות הריבית יאפשרו לנו להגדיל תקציבים לחינוך, בריאות, רווחה וביטחון לטובת אזרחי ישראל. אני מודה לחשבת הכללית על ניהול אחראי של תקציב המדינה בשנה האחרונה". מצב החוב של ישראל טוב יחסית למדינות אחרות בעולם, שכן הממוצע במדינות המפותחות הוא 105.2% לכל מדינות ה-G7.

שבע המדינות המערביות עם הכלכלות הגדולות במערב מחזיקות ביחס חוב תוצר גבוה יותר מזה של ישראל . ליפן  245.9%, לאיטליה 133.1 לארה"ב 111.2% לצרפת 97.1% , לקנדה 90.4% לבריטניה 88.9% לגרמניה 70.7% .