ארגון המדינות העשירות, ה-OECD, פרסם את דוח העוני והאי השוויון בקרב מדינות הארגון. מהדוח עולה כי אי השוויון בישראל הוא בין הגבוהים בקרב מדינות הארגון. לא רק שממדי העוני במדינה הם הגבוהים ביותר בארגון, אלא שהגידול בעוני בישראל היה המהיר ביותר בקרב מדינות הארגון.

בדוח מוסבר שהעוני הוא דבר יחסי. אנשים עניים נחשבים כאלו המשתכרים מתחת לחמישים אחוזים מההכנסה החציונית במשק. בישראל מדובר בהכנסה של 2,800 שקלים בחודש ומטה. בישראל מספר העניים מגיע לכ-22% מהאוכלוסייה, כאשר לפני 20 שנה שיעור העניים על 14%.
על פי מדד אי השוויון GENI, החמישייה הפותחת בקרב מדינות עם אי השוויון הגבוה ביותר הן מקסיקו עם 46 נקודות במדד, טורקיה עם 40, ארה"ב עם 39, ישראל עם 37 ובריטניה עם 35 נקודת. בצד השני של הסקלה, המדינה השוויונית ביותר היא דנמרק המחזיקה ב-25 נקודות, סלובקיה עם 25, וסלובניה - גם היא עם 25 נקודות.
 

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל, שחשף בשבוע שעבר את הדוח הלאומי הראשון על אובדן המזון המושמד בישראל, אמר היום כי "נתוני הדוח של ה-OECD מצטרפים לנתונים דומים שפורסמו באחרונה על ידי הביטוח הלאומי, לפיהם 1.7 מיליון איש בישראל (כ-22%), הם עניים, וכי 18% מהאוכלוסייה סובלת מאי בטחון תזונתי.
 
"לאור הנתונים שפרסמנו באחרונה, שאוגדו בדוח הראשון מסוגו על אובדן והצלת מזון בישראל, ניתן לצמצם את פערי אי השוויון בישראל בדרך פשוטה: הצלת מזון. פתרון זה, אשר לו יתרונות כלכליים, חברתיים וסביבתיים, הינו יעיל באופן משמעותי מפתרונות קיימים לבעיה זו, כמו מתן קצבאות, תרומות, סובסידיות או תמיכות לנזקקים".
"הדוח שפרסמנו בדק ומצא כי בהצלת מזון בשווי של שלושה מיליארד שקלים, ניתן יהיה לגשר בין הפער שבין ההוצאה על צריכת המזון של האוכלוסייה הנמצאת בתנאי אי ביטחון תזונתי - לבין רמת הצריכה הנורמטיבית".  
 
מנכ"ל ומייסד ארגון פתחון לב, ניסים ציוני, הגיב ואמר כי "מזה שנים שהארגון מצביע על היעדר מדיניות ממשלתית לטיפול בבעיית העוני בישראל. הפתרון היחידי לצמצום היקפי העוני בישראל הוא באמצעות חוק". הוא הוסיף כי "ארגון פתחון לב מקדם בימים אלו את  'חוק פתחון לב' למאבק בעוני, במסגרתו תחויב הממשלה לבצע תכנית לאומית רב שנתית ורב מערכתית לצמצום העוני בישראל. כל מי שמדינת ישראל ועתידה יקרים לו חייב לקוות שהחוק יאומץ ויקודם במשרדי הממשלה".