רשת מגה והחברה־האם, אלון רבוע כחול, מנסות להוביל מהלך שיאפשר את הפעלתה של רשת מגה לשבוע נוסף. רשת מגה פנתה אתמול (חמישי) לכל הספקים שאמורים לקבל מחר תשלום שוטף ממגה בהיקף כולל של 50 מיליון שקל, וביקשה מהם להסכים לדחיית התשלום בשבוע. הדחייה המבוקשת נועדה לאפשר למגה לרכוש סחורה במזומן עבור הרשת, ובתוך שבוע זה לנסות להגיע להסכם למכירת הרשת, במקביל להגעה להסדר חוב נוסף שיאפשר את המכירה.



במגה הבהירו כי מהלך זה תלוי בקבלת הסכמה מכל הספקים, אך לפי שעה היא טרם הצליחה לקבל הסכמה כזאת. ספקים שעמם שוחח "גלובס" חוששים כי הסכמה למהלך כזה פירושה שהם יאבדו את התשלום הקרוב, כי הסיכוי למכירתה של רשת מגה קלוש. "הבעיה היא שאם מגה לא תקבל הסכמה לדחיית התשלום מהספקים, הם לא יכולים לעבור לשבוע הבא", אומר ל"גלובס" אחד הספקים.



אלון רבוע כחול מקיימת מגעים למכירת מגה עם שלוש קבוצות שונות: רשת יינות ביתן ("בוחנים. אין החלטה"), קבוצת סגול־מיטל ("העסקה תקועה") וחברת טיב טעם. "כולם מדברים וכולם מקשקשים. אני לא רואה אף אחד שעומד בתור", אומר מקור באלון רבוע כחול. נציין כי דירקטוריון רשת מגה התכנס אמש פעם נוספת. במגה טוענים כי מדובר בישיבת המשך לישיבה שהתקיימה שלשום.