סערת מגה: שוש, עובדת ברשת "מגה", התראיינה הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל ואמרה כי "אנחנו מקווים לטוב ומקווים שברגע האחרון מישהו יקום וירים צעקה". שוש סיפרה כי "מועצת המנהלים פנתה לבית המשפט כדי ללכת להקפאת תהליכים כי לא הצליחו למצוא קונה והספקים לא מספקים סחורה. זה בלתי אפשרי להמשיך לעבוד. אנחנו חברה שמוכרת ואין לנו סחורה, אין לנו מה למכור".



שוש נשאלה האם היא מאשימה מישהו במצב שנוצר והיא ענתה כי "אני לא באה מהמקום של האשמים, יש פה הרבה מאוד גורמים ומי שאשם יודע שהוא אשם. אני מדברת על 3,500 העובדים שזה 3,500 משפחות שמחר בבוקר יכולות למצוא את עצמן ללא פרנסה. אני פונה מפה לחברי הכנסת שיירתמו לעניין הזה יחד עם הבעלים, לנסות ולמצוא פתרון".



"מגה היא רשת שעברה בחודשים האחרונים לצמיחה והעובדים מסורים. הלכנו לתכנית הבראה מאוד כואבת ונתנו מה שאפשר וציפינו שגם המדינה תיקח אחריות. שר האוצר משה כחלון אמר שהמסר שלו זה צדק חברתי והשר אריה דרעי אמר במסע הבחירות שהוא ייצג את העובדים השקופים - אנחנו העובדים השקופים, 3,500 משפחות מודאגות. שמישהו יקום וישמע את הזעקה שלנו", אמרה שוש.



"אנחנו כולנו הבוקר הגענו לעבודה מבולבלים, לא יודעים לאן פנינו, מקווים לטוב ומקווים שברגע האחרון מישהו יקום ויגיד שלא הגיוני שבמדינת ישראל בשנת 2016 יפוטרו 3,500 עובדים ולא תקום צעקה. אני מדברת גם על הספקים שעצרו לנו את החמצן דווקא אחרי שהראינו סימני התאוששות ועשינו מעל ומעבר, דווקא עכשיו הספקים הגדולים החליטו לעצור את הסחורה זה מאוד מעציב", הוסיפה שוש.



עתיד החברה


המשמעות של סגירת הרשת היא הרת גורל במיוחד עבור אלפי העובדים, שייאלצו ללכת הביתה. אם החברה תפורק, יועברו הכספים שעדיין קיימים ברשת בראש ובראשונה לכיסוי חובות לעובדים ובהחלט ייתכן כי החובות לספקים לא יכובדו מחוסר תקציב. מרבית חברות הספקים שעובדות עם מגה מבוטחות בביטוח אשראי ספקים. כלומר, גם אם הרשת עצמה לא יכולה להעביר תשלומים לספקים הרי שחברות הביטוח עצמן ייאלצו לעשות זאת. 



משמעות הקפאת ההליכים היא שאלון רבוע כחול מתנערת בצורה חוקית מבעלותה על הרשת. למעשה, החלטה התקבלה כבר לפני מספר ימים שכן הכנת בקשה להקפאת הליכים לוקחת זמן. במידה ובית המשפט יקבל את בקשת הבעלים הנוכחיים, התשובה תינתן תוך 48 שעות מהגשת הבקשה ויקבע נאמן שינסה לנהל את החברה וינסה לעשות מה שבעלי החברה הנוכחים לא הצליחו לעשות - למצוא קונה לחברה או להגיע להסדר עם הנושים. אחת הסיבות העיקריות שהניעו את הרשת לבקש הקפאה היא החלטת הספקים לא להסכים לדחיית תשלום בסך 50 מיליון שקלים בשבוע ימים.



הרשת חייבת 876 מיליון שקל ומתוך זה 240 מיליון שקל לבנקים ו-186 מיליון לבעלי המניות. מחקר שנעשה על ידי בעלי המניות הנוכחיים קובע שכדי להציל את הרשת יש לסגור 55 סניפים מפסידים מתוך 127 סניפים. במידה ומהלך זה יבוצע מצבת כוח האדם אמורה לרדת לאלף איש ואישה.