שבוע חדש של מסחר במטבע חוץ נפתח היום (שני) וההערכה היא שהדולר יתחזק לעומת השקל ויתקרב לשער המיסטי של ארבע שקלים לדולר.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר שלאחר שהעפיל בשבוע שעבר לשיא ב-3.985, הדולר-שקל ביצע תיקון מסוים כלפי מטה עד ל-3.95 ונסחר כעת סביב 3.95. ירידה מתחת ל-3.95 עשויה להרחיב את התיקון כלפי מטה. מנגד, עלייה מעל 3.97 עשויה לסלול את הדרך לבחינה מחודשת של השיא בשבוע שעבר ב-3.985.



בשוק המט"ח העולמי הדולר שוב מגלה חוזק על רקע הפער במדיניות המוניטרית בין הפד לבנקים המרכזיים במדיניות המפותחות האחרות. הפד אמנם הותיר בשבוע שעבר את הריבית ללא שינוי והביע דאגה מסוימת לגבי הצמיחה והאינפלציה, ואולם המהלך של הבנק היפני, שהוריד את הריבית על הין באופן חסר תקדים ל-0.1%, ואף רמז כי לא יהסס להוריד את הריבית אף יותר אם הנסיבות יחייבו זאת, מהלך זה המחיש את פער המדיניות בין הפד ליתר הבנקים.



גם הבנק של אירופה אותת על נכונותו להרחיב את רכישות האג"ח, ובנק ישראל הודיע כי לא יעלה את הריבית עד לסוף 2016 לכל הפחות, מה שצפוי לתחזק את מגמת העלייה של הדולר ב-2016.



הגורם הראשי שמסכן את הדולר הוא שנאת הסיכון. המשך צניחת מחירי הנפט והטלטלה בשוקי המניות עשויה לצנן את ציפיות הריבית על הדולר וגם לגרום למשקיעים להעדיף מטבעות "בטוחים" יותר כגון היורו, הין והפרנק. השבוע ימשיכו לעקוב בשוק אחר מחיר הנפט והנתונים הכלכליים בסין ובארצות הברית, והסנטימנט הכללי ימשיך להכתיב לא רק את המסחר בשוקי המניות אלא גם בשוק המט"ח.