ענת דוידוב היום (ראשון) דיברה בתכניתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על העלות הדמיונית של מחלת הסרטן ומחלות לא מדבקות אחרות ועל חשיבות של פעולות מניעתיות שסייעו לנו לחיות שנים ארוכות. 



פתאום קם אדם בבוקר, ומרגיש משהו לא תקין. משהו השתבש במערכת, הגוף לא כתמול שלשום. מן כאב לא מוכר, חשוד. הפחד מפני הלא נודע משתק, אולי סימן למחלה הכי גרועה? אולי זה הסוף? אולי. אבל ברוב המקרים, הכאב החד הקטן הזה בא לומר לנו - רוצו להיבדק, כי גם אם יתגלה חלילה משהו, והרי תודו שאנחנו הכי פוחדים שיגידו את המילה סרטן. אז בואו נירגע רגע- זה לא תמיד הכי נורא, ואפשר גם למנוע את ה"מחלה", עוד הרבה לפני שמשהו מכאיב.



תקשיבו לפרופסור ליטל קינן בוקר, סגנית מנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות. האם אתם מודעים לכך שטיפול מונע במחלות קשות, עשוי במקביל גם להציל חיים, וגם לחסוך מיליארדים?

אז מצד אחד, בחמישים השנים האחרונות מספר החולים המאובחנים בסרטן עלה פי חמישה, ולעומתם מספר המחלימים עלה פי תשעה...אופטימיות זעירה.

אז איפה הכסף? ההערכה של אירגון הסרטן העולמי היא שההשלכות הכלכליות של מחלות הסרטן ומחלות לא מדבקות אחרות בעולם, יכולות להגיע עד 47 טריליון דולר! 47 טריליון! סכום דימיוני, שהיה יכול לעשות את העולם שלנו הרבה יותר צודק!

אז כמה פעולות מניעתיות פשוטות שממליץ עליהם אירגון הסרטן העולמי, כמו הפסקת עישון, הפחתת צריכה בבשר מעובד ופעילות גופנית סדירה, בתוספת כמובן הבדיקות לגילוי מוקדם, יוסיפו לנו עוד הרבה שנים בריאות. תתחילו לאמץ את הרעיון!"

"איפה הכסף?" כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"