ענת דוידוב דיברה היום (שלישי) בתכנית "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על שורת חוקי המשילות שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



כמה פעמים כבר שמעתם מבנימין נתניהו, ראש הממשלה שלנו, את איזכור המושג "משילות"? נכון, זה התחיל לפני הבחירות האחרונות, נתניהו זורק את בלון המשילות לאוויר, ומכאן זה מתגלגל, המשילות בעלת אלף הפרצופים. ושימו לב, אילו פנים לובשת ה"משילות" הזו, כשראש ממשלתנו מבקש לעשות סדר חדש.



הנה כמה "משילויות": 

משילות פעם ראשונה: בקמפיין הליכוד לבחירות נתניהו מציע את "חוק המשילות" - חוק שיקשה על הפלת ממשלה כדי שתוכל להשלים קדנציה מלאה.

משילות פעם שנייה: חוק הלאום - ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד!

משילות פעם שלישית: נשיא המדינה לא יקבע עוד מי ירכיב את הממשלה, ראש המפלגה הגדולה ירכיב אוטומטית ממשלה.

משילות פעם רביעית: מתווה הגז. נתניהו מחזיק מעתה גם בתיק הכלכלה, לאחר שאריה דרעי סרב לחתום על סעיף 52.

משילות פעם חמישית: נכון להיום, בינתיים, קידום הליכי פיטורים של נושאי משרות בשירות הציבורי, ההחלטה של נתניהו לבטל את ועדות האיתור למינויי בכירים, והעברתה בחזרה לנציבות שירות המדינה. בינתיים, מבקר המדינה כבר מתריע כנגד המהלך לפיטורי סמנכ"לים במשרדי הממשלה.

אז נציבות שירות המדינה היא, לצורך הדוגמא, החתול שאמור לשמור על השמנת, והדרך למינויים פוליטיים, ה"ג'ובים" המפורסמים, שחברי מרכז הליכוד כה משתוקקים אליהם, עוד מהתקופה שהשרה לימור ליבנת התריסה בפניהם לפני שנים באחד הכינוסים.

החתולים הולכים להסתער, אם כן, שוב.

בתחילת השבוע אמרת ראש הממשלה כי "חלק מהמשילות זה לבחור אנשים, ובשלטון תקין הציבור נותן לך את הכוח למשול, לטוב או לרע". סוף ציטוט.

ועוד לא הזכרנו את חוק ההשעיה. דמוקרטיה או דיקטטורה?

"איפה הכסף?", כל יום ב-16:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"