המפקחת על הבנקים חדוה בר יוצאת נגד קביעתו של שר האוצר משה כחלון כי הבנקים לא ימשיכו להתקיים בעוד עשר שנים. לדבריה, הבנקים ימשיכו להתקיים גם בעוד מאה שנים.



כחלון אמר את האמירה מעוררת המחלוקת בכנס שהתקיים בשבוע שעבר במכללה האקדמית אונו. הוא התכוון לומר כי ההתפתחויות הטכנולוגיות יהפכו את הבנקים למיותרים, אבל עורר בכך סערה בקרב עובדי המערכת הבנקאית.



המפקחת ניצלה כנס סגור של חטיבת עובדי הבנקים באילת כדי להשיב לדבריו של כחלון. הכנס עמד בסימן גורל המערכת הבנקאית והדאגה לעתידה. בתשובה לשאלה, אמרה שהיא יכולה לעמוד מול שר האוצר ודבריו וכי תפקידה הוא לשמור על יציבות המערכת הבנקאית.



לדברי בר, "המערכת הבנקאית אינה יעילה והיא חייבת להתייעל כדי להתמודד מול האתגרים הרבים הניצבים בפניה, ובראשם הפיתוח הטכנולוגי".



המפקחת ביקשה מעובדי הבנקים להיות שותפים בהתייעלות כי "המערכת הבנקאית תשנה את פניה וחלק מהפעולות המתבצעות כיום לא יהיו בעתיד. עובדי הבנקים חייבים לשתף פעולה בפעולות ההתייעלות שיוזמות ההנהלות".



שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בר כיוונה את דבריה להסכמי פרישה מרצון ויוזמות אחרות דוגמת אלה שיזמה מנכ”לית לאומי רקפת רוסק עמינח - המרת חלק מזכויות העובדים בתשלום מניות.



בכנס חטיבת עובדי הבנקים השתתף גם מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן. גם הוא ביקר את דברי שר האוצר כנגד הבנקים, אבל בשפה רפה יותר. "אני לא אוהב את האמירות שהושמעו מצד שר האוצר. אשמור על המערכת הבנקאית ועובדי הבנקים ואעשה את הכל כדי שלא תיפגעו", הוסיף ניסנקורן.



התבטאות המפקחת באה לאחר התקפה חסרת תקדים של כחלון נגד ההמלצות המסתמנות של ועדת שטרום.



אריק פינטו, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, המנוהל על ידי ציון קינן, טען בשימוע בפני הוועדה כי עשתה עבודה שטחית, תוך הצגת נתונים שגויים, עובדות לא רלוונטיות ולא מדויקות. בראש הטענות עמדה ההמלצה לאסור על הבנקים להנפיק כרטיסי אשראי.



"המלצות הוועדה סומנו מראש והן מופיעות שחור על גבי לבן במצע מפלגת כולנו של משה כחלון. בעוד כמה שנים תוקם ועדת חקירה לבדיקת המחדל של הרס המערכת הבנקאית, אלא שעד אז לא יהיה מי שייתן דין וחשבון", טענו בבנק.