בשוק המטבע של ישראל נמשכת התנודתיות ושלשום שערו היציג של השקל התחזק לעומת רוב המטבעות החשובים. הדולר נשאר במגמה חיובית במשך רוב השבוע, בעיקר מול היורו האירופי, אך לא הצליח לעבור את מחסום ה-3.90 שקלים.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח ואמר היום (שישי): "שבוע חיובי עבר על הדולר-שקל שעלה גם היום ב-0.2%, ושערו היציג נקבע על 3.911 שקל. כל ימי המסחר של השבוע שעבר עברו על תיקון של כחצי מן הירידה הגדולה שחווה הדולר שלנו מאז השיא האחרון סביב 3.984". 
"התנועה החיובית של הדולר השבוע הייתה תוצאה ישירה של התיקון מטה של היורו מול הדולר העולמי. השיוך הלוגי הקיים היום של היורו כמפלט למצבים של חוסר וודאות פיננסית מייצר לנו תנועות הון לא שגרתיות, אם היינו רגילים בעבר לקורלציה הפוכה בין שוק המניות המקומי והדולר מול השקל, עתה, כאשר שוק המניות עולה, או לפחות משתפר, אנו רואים את הדולר שלנו משתפר איתו וזה בדיוק מה שקרה השבוע. בנוסף, ניתן לציין את השמועות על הריבית השלילית האפשרית בשקל, ואת הבעיות של יישום מתווה הגז, כאלמנטים של רקע שכנראה תרמו גם הם להתחזקות של הדולר מול השקל", אמר שלום.