הממשלה אישרה בישיבתה הבוקר (ראשון) את תזכיר החוק שהגיש שר האוצר משה כחלון, שיאפשר לחוסכים לקבל פטור ממס רווחי הון בעת קבלת הכספים כקצבה. בנוסף, תאפשר קופת הגמל למשוך את הכספים בצורה הונית, כלומר העמית יקבל במשיכה חד פעמית את כל כספי החיסכון שצבר. לדברי שר האוצר "קופת גמל להשקעה" מהווה אלטרנטיבה ליתר מוצרי החיסכון הקיימים כיום בשוק, כקרנות נאמנות, פיקדונות בבנקים, פוליסות חיסכון ועוד. "קופת הגמל להשקעה" היא מוצר חדש ומשופר בדומה לקופת הגמל לתגמולים שבוטלה בעבר, בה ניתן היה לחסוך ולמשוך כספים בסכום חד-פעמי.



השקת קופת הגמל החדשה תגדיל את מסלולי החיסכון האפשריים עבור ציבור החוסכים. בשל החשיבות בעידוד חסכון לטווח ארוך ולמטרות קצבה, קופת הגמל מאפשרת 2 אפיקים למשיכת כספי החיסכון, הוני וקצבתי.  



בסיום הישיבה שר האוצר, משה כחלון אמר: "אנו מחזירים לציבור החוסכים ולעצמאיים בפרט את האפשרות לחיסכון לטווח הזמן הבינוני והארוך. קופת הגמל החדשה תהווה אפיק השקעה תחרותי ותאפשר לחוסכים ולעצמאיים לבחור מהי הדרך המתאימה עבורם לחסוך את כספם. בסביבה של ריבית אפסית האחריות שלנו היא לייצר עבור האזרחים אלטרנטיבות איכותיות להשקעה".