הממשלה תתבקש לאשר בישיבתה היום את הצעת שר האוצר משה כחלון להקמת רשות שוק הון, ביטוח וחיסכון עצמאית, שתחליף את אגף שוק ההון באוצר. ההצעה מובאת בתום שימוע שנערך בשבועות האחרונים לבעלי העניין השונים.

על פי הצעת החוק, תפקידה של הרשות החדשה יהיה לשמור על ענייניהם של הלקוחות והעמיתים, לפקח על יציבותם וניהולם התקין של הגופים המפוקחים, לקדם את התחרות בשוק ההון ולעודד חדשנות טכנולוגית ועסקית.
כאמור, הרשות תפעל בצורה עצמאית מהאוצר. מקורות המימון שלה יהיו עצמאיים, כמו שמקובל ברשות ניירות ערך, והעומד בראשה ימונה בהמלצת שר האוצר לחמש שנים. המועמדת הנוכחית לתפקיד היא דורית סלינגר, המשמשת ראש אגף שוק ההון והחיסכון באוצר.

התפקיד המרכזי של הרשות החדשה יהיה לפקח על חברות כרטיסי האשראי לאחר שאלה יופרדו מהבנקים. בסוגיה זו התנהל ויכוח חריף בין בנק ישראל למשרד האוצר, אבל השר כחלון הכריע והחליט להפעיל את השינוי המבני בדרך של חקיקה.
כמו כן הרשות החדשה תפקח על גופי המימון החוץ־בנקאיים שגייסו הון בבורסה אך ייאסר עליהם לגייס פיקדונות מהציבור. את המהלך להקמת הרשות החדשה הוביל בפועל סגן שר האוצר איציק כהן.
שר האוצר אמר בסוף השבוע כי הקמת הרשות היא צעד ראשון למעבר לעידן תחרותי חדש, ששם את הלקוח במרכז. לדבריו, הרשות החדשה תשפר את תפקוד שוק ההון, תגביר את רווחתו הכלכלית והחברתית של האזרח ואת האינטרסים של החוסכים.