הצעדים בהם נוקט נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי כדי לאושש את כלכלת גוש היורו, כמו הורדת שערי ריבית והזרמת כסף לשוק כ-80 מיליארדי יורו לחודש, מחזקים את המטבע האירופי, וזה בא על חשבון הדולר, ששערו במסחר הבין-בנקאי ירד הבוקר (שני) ל-3.8737 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לרדת ונשבר תחת רף 3.88, וזאת על רקע השיפור בסנטימנט הסיכון בשוק העולמי והביקוש הגובר למטבעות "האטרקטיביים" יותר. המשך עליית מחירי הנפט, והצעדים האגרסיביים מצד הבנק של אירופה והממשל בסין להמרצת הכלכלות, הביאו לשיפור ניכר בסנטימנט הסיכון בשוק העולמי.



בשוק המט"ח, הדבר בא לידי ביטוי בזינוק של מטבעות הסחורות (הדולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, הקרונה הנורבגית, הרובל הרוסי ועוד) ומהטבעות האקזוטיים (כדוגמת הריאל הברזילאי והלירה הטורקית) על חשבון הדולר. גם השקל נמנה בקטגוריה של מטבעות אקזוטיים יותר והעלייה בתיאבון הסיכון של הספקולנטים מתחיל להתבטא גם בהתחזקות השקל למול הדולר.



כמו כן, אם בחודשים הראשונים של השנה ראינו, באורח חריג, קורלציה ישירה בין מדדי המניות לבין הדולר, הרי שכעת אנחנו חוזרים לראות את הקורלציה השלילית המסורתית בין מדד המניות (כברומטר של סנטימנט הסיכון) לבין הדולר. גם היורו, שהיה אמור לצנוח בעקבות הצעדים המרחיבים של ה-ECB, שומר יחסית על כוחו, וזאת על רקע התקווה של המשקיעים כי הצעדים האגרסיביים הללו יביאו לשיפור בביצועים הכלכליים של כלכלת הגוש. ברמת הטכנית, ירידה של הדולר-שקל מתחת ל-3.875 עשויה לסלול את הדרך לשפל של פברואר ב-3.851.