שוק המטבע של ישראל סיים את היום האחרון של המסחר השבועי, שערו של השקל שינה כיוון והתחזק לעומת רוב המטבעות המובילים. היום (שישי) הדולר היציג עלה ב-0.531% ל-3.7860 שקלים מה שמשקף ירידה שבועית של 1.45%. הין היפני היציג עלה ב-0.510% ל-0.03370 שקלים שמשקף ירידה שבועית של 0.8818%, האירו היציג רשם עלייה יומית של 0.674% ל-4.3145 שקלים שמשקף עלייה שבועית של 0.496, האירו היה המטבע החשוב היחיד שעלה גם בחישוב יומי וגם בחישוב שבועי. הלירה שטרלינג היציג נחלש ב-0.051% ל-5.4237 שקלים שמשקף ירידה שבועית של 2.813%.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו, "השבוע ראינו את הקריסה של הדולר, כאשר מדד הדולר העולמי נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2015 וחתם את הרבעון השלילי ביותר מזה כחמש שנים. גם מקומו של הדולר-שקל, שקרס השבוע לרמות שפל חדשות, לא נפקד מאירוע דרמטי זה. ביום שישי ראינו את הדולר-שקל מאיים על רמת התמיכה של 3.75 ורק שמועות על התערבות בנק ישראל כנראה הצליחו להעלותו לסביבות 3.80. חייבים לציין שלמרות התגובה החיובית האחרונה, העובדה הקשה היא שהוא בחן את רמות השפל של יוני-אוגוסט 2015".



עוד נמסר ממחלקת המחקר: "הטריגר לצניחת הדולר היה נאומה של יושבת ראש הפד, ג'נט ילן, אשר ציינה כי ייתכן כי יהיה על הבנק המרכזי האמריקאי ליישם מדיניות הדרגתית יותר של העלאות ריבית. בכך היא סתמה, כנראה, את הגולל על האפשרות להעלאת הריבית הדולרית באפריל. העלאה אשר הפעילים בשוק כבר החלו לתמחר לאור שורה של התבטאויות ניציות למדי מצד בכירים בפד בשבועות האחרונים, בנוסף לאופטימיזם שניבט משוק המניות העולה. יש לשער שגם תנועות ההון של סוף הרבעון הכבידו על הדולר".



"בזירה המקומית, ביטול מתווה הגז לא השפיע כמעט על זירת המט"ח וגם הודעת בנק ישראל כי הריבית על השקל צפויה להישאר ברמת שפל עד 2017, גם היא לא עודדה את הספקולנטים לקנות את הדולר. כעת, בשוק נושאים עיניים לדוח התעסוקה של מרץ בארצות הברית וזאת לאחר שבינתיים נתוני המקרו של הרבעון הראשון בארצות הברית מלמדים על היחלשות מסוימת ביחד עם גזרת אינפלציה מרוסנת היסטורית", כך אמר שלום.