מושיטים יד לעסקים הקטנים: לשכת המסחר חשפה היום (חמישי) תכנית מקיפה לעידוד העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, זאת במטרה לקדם צמיחה כלכלית. נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר היום כי "החוסן הכלכלי של ישראל אינו מובן מאליו. הגברת הצמיחה, בעיקר באמצעות עסקים קטנים ובינוניים, הכרחית לעתיד הכלכלה והחברה. אנחנו רואים בדאגה את הירידה בשיעורי הצמיחה בישראל בשנים האחרונות, הנובעת, מעבר לגורמים גלובליים, גם מצעדים בולמי צמיחה שהממשלה נוקטת בהם וכן מחוסר מעש בעידוד המגזר העסקי ובהכבדה על פעילותו".



בלשכת המסחר רואים בעידוד הקמת עסקים קטנים חדשים ותמיכה בעסקים קיימים את אחת הדרכים כדי לעודד צמיחה. התכנית כוללת הגברת השתתפות עסקים קטנים ברכש הממשלתי, הגברת מעורבות השלטון המקומי בעידוד וקיום עסקים קטנים במרחבן.



עוד כוללת התכנית חקיקת חוק עסקים קטנים ובינוניים רחב, נקיטת צעדים להגברת הנגישות של עסקים קטנים ובינוניים והקטנת העלות של אשראי והגברת החשיפה של עסקים קטנים לשווקים בינלאומיים חדשים וקיימים.



התכנית הרחבה מכילה גם הקצאה מחייבת של 20% מהרכש הציבורי לעסקים קטנים ובינוניים בתהליך חומש, הפעלת כללי שקיפות מלאה של כל ההתקשרויות של גופים ציבוריים וצמצום תופעת הפטור ממכרז.



במטרה לסייע לעסקים הקטנים ישנה כוונה להגדרה בחוק של "עיר תומכת עסקים קטנים ובינוניים" והקמת One Stop Shop בכל הרשויות לטובת עסקים קטנים.



עוד כוללת החקיקה, חקיקת חוק עסקים קטנים ובינוניים רחב בדומה למה שקיים במדינות המתקדמות וחקיקת חוק פיקוח על בנקים מסחריים באשר להקצאת אשראי במחיר סביר לעסקים קטנים ובינוניים



במטרה להיטיב עם העסקים הקטנים תקודם הקמת בנק ייחודי לאשראי לעסקים קטנים ובינוניים וכן הקצאה מחייבת של 25% מתקציב מכון היצוא להגברת הנגשה של עסקים קטנים לשווקים בינלאומיים.