ח"כ אלי כהן (כולנו), יו"ר ועדת הרפורמות, ממשיך לקדם את יוזמתו לסוף שבוע ארוך, על אף ההסתייגות של חלק מהגורמים במשק, ובראשם התאחדות התעשיינים. עם זאת, היוזמה זוכה לתמיכה של שר האוצר משה כחלון, ובכוונתו להביאה לאישור הממשלה בתוך שבועיים.



שר התיירות יריב לוין (הליכוד) כבר הביע תמיכה פומבית ביוזמה, ויתמוך בה בישיבה הקרובה בוועדת השרים לחקיקה. לוין אמר: "אני תומך בהצעת החוק ובהחלט אצביע בעד אישורה לכשתגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה. כשר תיירות, אני רואה חשיבות עליונה בכינון סופי שבוע ארוכים, ומאמין כי הדבר יהפוך את ימי ראשון לימי פנאי ויעודד ויפתח את התיירות בישראל".



יש לציין כי חברת ישקר מברכת על המהלך ואף החלה ליישמו, וגם יו"ר איגוד לשכות המסחר אוריאל לין בירך על היוזמה. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן תומך בה, אבל התנה זאת בכך שהיוזמה לא תגרום לתוספת שעות לעובדים בשאר ימי השבוע. לדבריו, העובדים בישראל כבר עובדים 43 שעות בשבוע, יותר מעמיתיהם בעולם.



אלא שכאמור, התעשיינים מסתייגים מהיוזמה וחוששים שהמהלך יפגע בפריון במשק, שגם כך נחשב לנמוך בהשוואה לממוצע המקובל במדינות ה־OECD. התעשיינים מוכנים עקרונית לתמוך ביוזמה, אם סוף השבוע החופשי ייושם אחת לחודשיים, ולא בכל חודש.



עם זאת, הם הודיעו שעמדתם הסופית תיקבע בהתאם לתוצאותיה של עבודת מחקר שתושלם בתקופה הקרובה. נראה שבסופו של דבר סוף השבוע הארוך יונהג לאורך שנה שלמה ב־8־10 סופי שבוע.



ח"כ כהן, יוזם החקיקה: "היוזמה תשנה דרמטית את מאפייני העבודה בישראל וטומנת בחובה תועלות רבות, וביניהן צמצום שחיקת העובד, קיצור שעות העבודה, שיפור איכות החיים של הפרט, תרומה לענפים כלכליים, כדוגמת המסחר והתיירות, וסנכרון ימי החופשה של התלמידים מול ימי העבודה של ההורים".



לדבריו, "התמיכה הרחבה בחוק מבוססת על הצורך בהקטנת שעות העבודה בישראל ושיפור הפריון. אני מברך על ההירתמות והמחויבות של יו"ר ההסתדרות ושל נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש".