יש החלטה: שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אילן שילו, החליט היום (שני) לקבל את המלצת נאמני "מגה" ולמכור את רשת הקמעונאות לחברת "יינות ביתן" תמורת 405 מיליוני שקלים (כולל המלאי העסקי). השופט דחה את כל ההתנגדויות וההצעות שהוגשו על ידי הקבוצות המתחרות ובהן "רמי לוי" ו"טיב טעם" וקבע כי הצעת הנאמנים היא הטובה ביותר עבור העובדים, הנושים וההסתברות להשלמתה היא הגבוהה ביותר.



השופט קבע במקביל לוח זמנים מואץ להשלמת העסקה. הוא דרש שאסיפת הנושים תכונס בתוך עשרה ימים כדי להציג את עמדתה. במקביל הוא הורה לרשות להגבלים עסקיים להודיע בתוך 15 ימים את עמדתם ביחס לעסקה ומה ההסתייגויות ביחס אליה. ההסתדרות שתמכה במסירת הרשת ליינות ביתן ברכה על העסקה והביאה את תקוותה שהיא תסייע להבטחת עתידם של אלפי עובדי הרשת.



יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: ״הערב אפשר לברך על המוגמר ולומר בלב שלם הצלנו את רשת מגה. הבאנו בשורה ל-3,500 משפחות ולענף הקמעונאות בישראל. זה היה מסע קשה בראש ובראשונה לעובדי מגה וליו״ר הוועד אלי אייל שגילה מנהיגות לאורך כל הדרך בגבורה ובנחישות רבה. עובדי מגה יכולים להיות בטוחים במקום עבודתם. אני סמוך ובטוח שהרשת תצעד אל עבר ההצלחה״.



אייל אלי, יו״ר ועד עובדי רשת מגה: ״אני שמח ומברך על כך שבית המשפט בחר הערב את ההצעה של יינות ביתן, הכוללת חתימה על הסכם קיבוצי ושמירת תנאי העובדים. אחרי מאבק ארוך וקשה, אליו נרתמו כלל עובדי הרשת, קיבלו היום אלפי עובדים מגה תקווה וביטחון תעסוקתי והציבור הרוויח רשת חשובה, שקריסתה הייתה פוגעת בתחרות בשוק הקמעונאי".



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס להסכם ואמר: "אני מברך את ההסתדרות ואת ועד העובדים אשר הצליחו לנווט בהצלחה מרובה בחודשים האחרונים תוך שמירה מלאה על זכויות העובדים ובצדה גישה ממלכתית שראתה את טובת החברה כולה. ההסכם שנחתם, כמו גם העובדה שהחברה נותרה בשלמותה, הם הישג עצום לעובדים. אני מאחל לחברה הצלחה רבה בדרכה החדשה".