שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי מנסה להרגיע את החששות בישראל בעקבות הברקזיט. בתדרוך כתבים שקיים היום (חמישי), אמר קוורי כי חוסר הוודאות נוצר בעקבות הירידה בשווקים ומאחר ועשרות סטארטאפים ישראלים פועלים בלונדון לאחר שהובטחה להם גישה למדינות האיחוד האירופי.



"לא יהיו שינויים במערכת היחסים. עדיין יהיה עניין רב לעשות עסקים עם ישראל ולהפך. הבנקים עבדו על תרחישים של עזיבה והמערכת הפיננסית יציבה. אנחנו נייצב את השווקים ונתקדם קדימה", אמר השגריר.



לדברי קוורי, המהלך של העזיבה צפוי לקחת זמן מאחר ובריטניה והאיחוד האירופי יצטרכו לדון בכל ההיבטים המקשרים ביניהם ולאחר מכן בבריטניה ידונו עם מדינות נוספות בהסכמי הסחר ביניהן הנגזרים מהאיחוד האירופי וכך גם ישראל.



"יש סימני שאלה איך תיראה מערכת היחסים החדשה בין בריטניה לאיחוד האירופי, אך בהתחלה לא הרבה ישתנה, אמר נציג המלכה בישראל, "מערכת היחסים בין בריטניה לישראל תישאר יציבה. בריטניה תצטרך לעבוד קשה יותר על מערכות היחסים שלה עם הקהילה הבינלאומית והיא תהיה מחוייבת יותר לקהילה הבינלאומית".



רק לפני שנה קבע הטיימס הבריטי כי לונדון היא גן עדן ליזמים ישראלים. בריטניה אף היתה המדינה הראשונה להקים בישראל חממה לסטארטאפים ישראלים והעברתם ללונדון. חברות ישראליות רבות נסחרות בבורסה של לונדון ועשרות חברות עשו את המעבר לממלכה הבריטית והשגריר מבקש לנסות ולהבהיר כי בינתיים הכל ממשיך כרגיל: "אני מאמין שבתוך שנתיים כבר יהיה הסכם על כל הבטיו ועד אז ממשיכים כרגיל. לונדון היא מקום נהדר לעסקים גם לפני הכניסה לאיחוד והיא תשאר כך גם אחריו".



קוורי ניסה להימנע מלעסוק בפוליטיקה אך כשנשאל האם בעקבות עזיבת האיחוד בריטניה תהפוך לקול יותר פרו ישראלי ואולי אף תוותר על מדיניות סימון המוצרים הוא חזר שוב ואמר בדיפלומטיות כי לבריטניה מערכת יחסים חזקה עם ישראל אך דברים לא ישתנו ויהיו מגוון דעות על תהליך השלום".